به گزارش تجارت نیوز، فیلم سینمایی «لیلو و استیچ» (Lilo & Stitch) محصول جدید والت دیزنی که بازسازی لایو اکشن انیمیشن محبوب و کلاسیک سال ۲۰۰۲ است، موفق شد در اولین آخر هفته اکران خود به فروش ۱۴۵.۵ میلیون دلاری در داخل آمریکا دست پیدا کند. این فیلم با توجه به اکران زودهنگام یکروزه، مجموع فروش داخلیاش در هفته نخست را به ۱۸۳ میلیون دلار رساند و با اختلاف چشمگیر در صدر جدول باکسآفیس ایستاد. این موفقیت قابلتوجه در حالی رقم خورده که بودجه ساخت فیلم تنها ۱۰۰ میلیون دلار بوده است. همچنین، این اثر در گیشه بینالمللی نیز فروش ۱۵۸.۷ میلیون دلاری را تجربه کرد و مجموع فروش جهانی آن در هفته نخست به رقم چشمگیر ۳۴۱.۷ میلیون دلار رسید.
تام کروز و مأموریت غیرممکن؛ دومین فیلم پرفروش هفته
فیلم موردانتظار «مأموریت غیرممکن – روزشمار نهایی» (Mission: Impossible – The Final Reckoning) که احتمالاً آخرین حضور تام کروز در این مجموعه اکشن محبوب است، در اولین هفته اکرانش ۷۷ میلیون دلار در آمریکا فروش کرد و جایگاه دوم جدول را به خود اختصاص داد. عملکرد بینالمللی این فیلم نیز قابلتوجه بود و فروش آن در گیشههای خارج از آمریکا به ۱۲۷ میلیون دلار رسید. در مجموع، این قسمت از مأموریت غیرممکن با فروش جهانی ۲۰۴ میلیون دلار، شروعی قدرتمند را رقم زد، اگرچه هنوز راه درازی برای جبران بودجه سنگین ۴۰۰ میلیون دلاریاش در پیش دارد.
سقوط خونین «سرنوشت نهایی» به جایگاه سوم
فیلم ترسناک «مقصد نهایی: خطوط خونی» (Final Destination: Bloodlines) که هفته گذشته صدرنشین جدول بود، این هفته با فروش ۱۹.۶ میلیون دلاری در داخل آمریکا به جایگاه سوم سقوط کرد. فروش داخلی این اثر در مجموع به ۹۴.۶ میلیون دلار رسیده و در گیشه بینالمللی نیز ۹۲.۵ میلیون دلار فروش داشته است. این بدان معناست که این فیلم با مجموع فروش جهانی ۱۸۷.۱ میلیون دلار در دو هفته ابتدایی، چند برابر بودجه ۵۰ میلیون دلاری خود را بازگردانده و به موفقیتی تجاری دست یافته است.
چهارمین هفته «تاندربولتز» در گیشه با عبور از مرز ۳۵۰ میلیون دلار
اثر جدید دنیای سینمایی مارول با عنوان «تاندربولتز» (Thunderbolts) در هفته چهارم اکران خود موفق شد ۹.۱ میلیون دلار دیگر از گیشه داخلی کسب کند. مجموع فروش داخلی این فیلم تاکنون به ۱۷۳.۸ میلیون دلار رسیده و در بازارهای بینالمللی نیز فروش ۱۸۱.۷ میلیون دلاری را تجربه کرده است. با این حساب، مجموع فروش جهانی این فیلم به ۳۵۵.۵ میلیون دلار رسیده؛ رقمی که آن را به یکی از موفقترین آثار ابرقهرمانی امسال تبدیل کرده، اگرچه برای جبران کامل بودجه ۱۸۰ میلیون دلاریاش هنوز نیاز به تثبیت در جدول فروش دارد.
«گناهکاران» همچنان پرفروش و محبوب در ششمین هفته اکران
فیلم درام-جنایی «گناهکاران» (Sinners) به کارگردانی رایان کوگلر و با بازی درخشان مایکل بی جردن و هیلی استاینفلد، در ششمین هفته اکران خود با فروش ۸.۷ میلیون دلاری همچنان در میان پنج فیلم برتر جدول باقی مانده است. فروش داخلی این اثر تاکنون به رقم قابل توجه ۲۵۹ میلیون دلار رسیده و با احتساب فروش بینالمللی ۸۰ میلیون دلاری، مجموع فروش جهانی آن به ۳۳۹ میلیون دلار رسیده است. عملکرد این فیلم در گیشه، آن را به یکی از موفقترین فیلمهای سال ۲۰۲۵ تبدیل کرده است.
شروعی متوسط برای «آخرین رُدئو» در جایگاه ششم
فیلم تازهاکرانشده «آخرین رُدئو» (The Last Rodeo) این هفته با فروش ۶.۲ میلیون دلاری در آمریکا کار خود را آغاز کرد و در جایگاه ششم جدول باکسآفیس قرار گرفت. این فیلم هنوز در بازارهای بینالمللی اکران نشده و باید دید در هفتههای آتی چه عملکردی از خود نشان خواهد داد. با توجه به اکران محدود و بازاریابی نسبتاً کمرمق، این افتتاحیه در حد انتظار تحلیلگران بوده است.
«دوستی» در جایگاه هفتم؛ موفقیت ادامهدار A24
فیلم «دوستی» (Friendship) از کمپانی A24، در سومین هفته اکرانش موفق به کسب فروش ۵.۷ میلیون دلاری از ۱۰۵۵ سالن سینما شد. این اثر در مجموع به فروش داخلی ۸.۳ میلیون دلار رسیده است. میانگین فروش نسبتاً بالا به ازای هر سالن نشان از استقبال مخاطبان خاص از این فیلم دارد که در ژانر درام و با فضایی احساسی ساخته شده است.
ادامه فروش قدرتمند «ماینکرفت» پس از دو ماه
فیلم «ماینکرفت» (A Minecraft Movie) با وجود گذشت ۸ هفته از اکران، همچنان در جمع ده فیلم پرفروش باقی مانده است. این فیلم این هفته ۲.۸ میلیون دلار فروش داشت و فروش جهانیاش به رقم حیرتانگیز ۴۲۱.۴ میلیون دلار رسیده است. عملکرد خیرهکننده این اثر ثابت میکند که اقتباسهای سینمایی از بازیهای ویدیویی همچنان طرفداران پرشوری دارند.
«حسابدار ۲»؛ دنبالهای آرام ولی موفق
فیلم اکشن و معمایی «حسابدار ۲» (The Accountant 2) در پنجمین هفته اکران خود ۲.۵ میلیون دلار فروش داشت. فروش کلی این اثر در گیشه داخلی به ۶۳.۴ میلیون دلار رسیده و با توجه به بودجه متوسط و مخاطبان خاص این ژانر، میتوان آن را موفقیتی نسبی برای Amazon MGM دانست. این فیلم همچنان در چندین کشور در حال اکران است.
«فردا عجله کن»؛ حضور محتاطانه در جدول
فیلم درام «فردا عجله کن» (Hurry Up Tomorrow) در دومین هفته اکران خود تنها ۹۳۱ هزار دلار فروش کرد و مجموع فروشش به ۵ میلیون دلار رسید. علیرغم حضور در بیش از ۱۵۰۰ سالن سینما، استقبال از این فیلم کمتر از انتظار بوده و احتمالاً در هفتههای آینده از جدول خارج خواهد شد.
«سفید برفی»؛ بازگشتی درخشان با اکرانی محدود
فیلم «سفید برفی» (Snow White) از تولیدات جدید والت دیزنی، همچنان پس از ۱۰ هفته اکران در جدول حضور دارد. این فیلم با اکرانی محدود در تنها ۵۰ سالن، موفق شد ۳۱۸ هزار دلار دیگر به فروش خود اضافه کند. مجموع فروش این اثر اکنون به ۸۷.۲ میلیون دلار رسیده و نشان میدهد بازسازیهای دیزنی با وجود نقدهای متفاوت، همچنان مخاطب خود را دارند.
«آماتور» در هفته هفتم و پایان مسیر فروش
فیلم اکشن-هیجانی «آماتور» (The Amateur) در هفتمین هفته اکران خود تنها ۱۸۴ هزار دلار فروش داشت و به نظر میرسد به پایان مسیر فروش خود نزدیک شده است. مجموع فروش داخلی این فیلم به ۴۰.۶ میلیون دلار رسیده است. اگرچه عملکرد آن متوسط بوده، اما برای اثری با بودجه پایینتر قابلقبول ارزیابی میشود.