طرح الگوی مدرسه تراز از مهر امسال اجرا میشود

به گزارش برنا، سید مصطفی آذرکیش معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش روز یکشنبه در نشست دبیرخانه اجراییسازی الگوی مدرسه تراز سند تحول بنیادین که در محل معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: یکی از برنامههای اصلی وزارت آموزش و پرورش، پیگیری عدالت آموزشی برای ارتقای سطح یادگیری در مدارس است و در این راستا برنامهریزیهایی در مقطع متوسطه صورت گرفته است.
وی یادآور شد: طرح مدرسه تراز از آبان سال گذشته در سطح معاونتهای مختلف وزارت آموزش و پرورش آغاز شد و با بهرهگیری از توان کارشناسان آموزشی و ظرفیتسازی جدید، به دنبال ایجاد رویکردی منسجم و هدفمند در محیطهای آموزشی هستیم.
آذرکیش با اشاره به برگزاری نشستهای انسجامبخشی در ماههای گذشته، گفت: این نشستها با هدف تبیین الگوی مدرسه تراز در سطح قطبهای آموزشی و استانها برگزار شد و گام مهمی در راستای استقرار عملیاتی این الگو بوده است.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، تقویت اقتدار مدیریتی مدیران مدارس را یکی از اهداف کلیدی این طرح دانست و افزود: الگوی مدرسه تراز، بخشی از سند تحول بنیادین را بهصورت اجرایی به سطح مدرسه میآورد و تحقق آن نیازمند درک و فهم مشترک از سوی همه عوامل اجرایی است.
تاکید وزارت آموزش و پرورش بر توسعه عدالت و کیفیت آموزشی
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر اولویت وزارت آموزش و پرورش بر توسعه عدالت و کیفیت آموزشی، تصریح کرد: مدرسه تراز در سند تحول بنیادین، فضایی پویا، بانشاط و هدفمند تعریف شده است که با بهرهگیری از ابزارها و شیوههای مناسب، قابلیت پیادهسازی در مدارس را دارد.
آذرکیش خاطرنشان کرد: نقش اعضای دبیرخانه مدرسه تراز در پیشبرد این طرح بسیار مهم و تأثیرگذار است و انتظار میرود با شناسایی نارساییهای اجرایی و ارائه راهکارهای مؤثر، زمینه خلاقیت و نوآوری در میان دانشآموزان، معلمان و مدیران مدارس فراهم شود.
وی به ضرورت توسعه صلاحیتهای حرفهای معلمان و مدیران اشاره کرد و گفت: این امر تک عاملی نیست و از روشهای متنوعی نظیر دورههای آموزشی، وبینارها، بازدیدهای میدانی، نظارت بالینی و تولید محتوای آموزشی بهره میبرد.
منبع: ایرنا