نگاهی به نيمسال اول استانداری دکتر یونسی؛ چگونه میتوان با عمل کردن، حرف زد!

به گزارش خبرگزاری برنا از مازندران ، در آذرماه سال ۱۴۰۳، با حکم رئیسجمهور، دکتر مهدی یونسی رستمی بهعنوان استاندار مازندران منصوب شد؛ انتصابی که از همان ابتدا امیدواریهای بسیاری را در میان کارشناسان، نخبگان و دلسوزان توسعه استان برانگیخت، و حالا ۱۲۰ روزه شده است.
دکتر یونسی، چهرهای شناختهشده در محافل مدیریتی استان و در زمره موفقترین جراحان کشور است، که با نگاهی متفاوت، رویکردی تخصصمحور و ارادهای راسخ، مأموریت خود را برای ریلگذاری توسعه استان آغاز کرد.
ویژگی بارز دکتر یونسی، قاطعیت در تصمیمگیری و عملگرایی در اجراست.
او مدیری اهل شعار نیست؛ بلکه ترجیح میدهد در سکوت، پروژههای نیمهتمام را یکی پس از دیگری احیا و به سرانجام برساند. از آغاز مسئولیتش در مازندران، نشانههایی از این اراده جدی در پیگیری پروژههای معطلمانده دیده شد؛ از طرحهای زیربنایی گرفته تا مسائل معیشتی و عمرانی در نقاط کمتر برخوردار استان.
یونسی رستمی از همان روزهای نخست ورود به مازندران، با اولویتبخشی به پروژههای نیمهتمام و زیرساختی، نشان داد که نگاهش به توسعه استان صرفاً در حد وعده و شعار نیست.
پیگیری جدی پروژههای متوقفشده در حوزه حملونقل، عمرانی، کشاورزی و گردشگری، مورد توجه فعالان اقتصادی و مدیران محلی قرار گرفته است.
یکی از شاخصترین رویکردهای دکتر یونسی، اعتقاد واقعی به توانمندی زنان و جوانان در عرصه مدیریت اجرایی است.
برخلاف برخی چهرهها که این موضوع را صرفاً ابزاری تبلیغاتی میدانند، او با نگاهی عمیق و اعتقادی راسخ، بهدنبال شکستن حلقههای بسته مدیریتی و ایجاد فرصت برای نیروهای تازهنفس و متخصص بوده است.
به کارگیری ۵۲ خانم در مناصب مدیریتی یا معاونت در همین مدت زمان اندک موید همین حقیقت است. دکتر یونسی نه اهل سیاسیکاری است و نه به ساز و کارهای پشتپرده دل میبندد.
او مدیری است که *سیاست را در خدمت توسعه میبیند، نه ابزار منافع شخصی. این رویکرد صریح و شفاف، البته بیهزینه هم نبوده است؛ چراکه برخی تخریبها و هجمهها علیه وی، بیش از آنکه نقدی کارشناسانه باشد، نتیجه نپذیرفتن سازش با جریاناتی است که از ساختارشکنی او دلخورند.
در موارد متعددی، استاندار مازندران در گفتوگوهای عمومی و رسانهای، بهصراحت بابت برخی کاستیها و ناکامیهای دولت در تحقق مطالبات مردم، از جامعه عذرخواهی کرده و این رفتار، بازتاب گستردهای در فضای رسانهای و افکار عمومی داشته است. او معتقد است که «عذرخواهی از مردم نشانه ضعف نیست، بلکه احترام به شعور و حقوق آنهاست.» دکتر یونسی همواره تأکید کرده که مردم نه تنها حق دارند مطالبهگر باشند، بلکه این *مطالبهگری* باید مورد حمایت قرار گیرد؛ چرا که بزرگترین پشتوانه یک مدیر مردمی، صدای منتقدانه و دلسوزانه جامعه است. او خود را «پاسخگو» میداند و همواره از کارکنان دولت در استان نیز خواسته در برابر مردم صبور و شفاف باشند.