مدیرعامل شنوتو: ما دوبار کست‌باکس را از فیلتر خارج کردیم

مدیرعامل شنوتو: ما دوبار کست‌باکس را از فیلتر خارج کردیم
 مدیرعامل شنوتو: ما دوبار کست‌باکس را از فیلتر خارج کردیم

شنوتو در طول مسیر خود به‌عنوان یک پلتفرم ارائه کننده پادکست با بخش‌های رگولاتوری هم چالش داشته است هم تعامل اما به گفته مدیرعامل این پلتفر، تعامل بخش‌های حاکمیت بیشتر از چالش‌ها بوده است. او معتقد است که رفع فیلترینگ و دسترسی آزاد به دیگر پلتفرم‌های دیگر نه‌تنها به کسب‌وکار شنوتو آسیبی نمی‌رساند، بلکه باعث گسترده‌تر شدن این بازار می‌شود.

امیرحسین مددی، مدیرعامل شنوتو در گفت‌وگو با زومیت، درباره نظارت شنوتو بر محتوای منتشرشده در این پلتفرم می‌گوید:

ساختار پلتفرم شنوتو بر پایه تولید محتوا توسط کاربر (User generated Content) بنا شده است. در چنین ساختاری، نمی‌توان بر اساس کیفیت محتواها را فیلتر کرد؛ بلکه ملاک باید ضوابط و قوانین باشد. البته صدا نسبت به تصویر، رسانه‌ای بکرتر و فرهیخته‌تری است و خیلی از حواشی که دوستان ما در حوزه تصویر با آنها درگیر هستند، در اینجا وجود ندارد. با این وجود، ما یک سیستم تشخیص صوت داریم که اگر در محتوایی از کلمات نامتعارف استفاده شده باشد، آن را به مدیر محتوا گزارش می‌دهد. پس از بررسی، مدیر محتوا تصمیم می‌گیرد که آن محتوا منتشر شود یا خیر.
- امیرحسین مددی، مدیرعامل شنوتو

به گفته مددی در طول مسیر شنوتو، تعامل بخش‌های مختلف حاکمیت خیلی بیشتر از چالش‌ها بوده است: «در مسیر فعالیت، تعامل نهادهای مختلف حاکمیتی بیشتر از چالش‌ها بوده است؛ هرچند گاهی تماس‌ها یا ایمیل‌هایی دریافت می‌کردیم که خواستار حذف یک محتوای خاص بودند. در برخی موارد، ممکن است یک محتوا از نهادی نقد کند که جزئی از ساختار رگولاتوری محتوای کشور باشد. اگر آن نهاد به‌طور خواستار حذف محتوا باشد، خودم من مقاومت می‌کنم.»

او درباره مشکلات ناشی از قطعی اینترنت برای کسب‌وکار پادکست می‌گوید: «بعضی از افراد اصلی ما پس از اتفاقات سال ۱۴۰۱ هنوز نتوانسته‌اند با شرایط کنار بیایند و بسیاری از تولیدکنندگان محتوا نیز هنوز کارشان را آنطور که باید از سر نگرفته‌اند و به نوعی دل‌سرد شده‌اند.»

او تاکید می‌کند: «در رسانه‌ها باید یک تفاوتی قائل باشیم. پادکست یک رسانه سرد است وقتی کسی به سراغ پادکست می‌آید، درواقع می‌خواهد فارغ از اخبار روزمره، قصه گوش کند. ما برای دنبال کردن اخبار از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنیم که سرعت بالایی دارد؛ اما در پادکست همه چیز آهسته‌تر و عمیق تر پیش می‌رود.»

امیرحسین مددی، مدیرعامل شنوتو: ما به دنبال انحصار نیستیم ومدل کسب‌وکار آینده ما بر پایه سهم کوچکی از یک کیک بسیار بزرگ‌تر است

به گفته او، رفع فیلترینگ نه‌تنها کسب‌وکار پلتفرم‌هایی مانند شنوتو را محدود نمی‌کند، بلکه به رشد آن‌ها نیز کمک می‌کند. او در این‌باره توضیح می‌دهد:

ما حتی یکی‌دو بار موفق شدیم کست‌باکس را از فیلتر خارج کنیم، چراکه این پلتفرم نه‌تنها یکی از فروشگاه‌های ماست بلکه درحال ساختن این بازار است. ما به دنبال انحصار نیستیم ومدل کسب‌وکار آینده ما بر پایه سهم کوچکی از یک کیک بسیار بزرگ‌تر است.
- امیرحسین مددی، مدیرعامل شنوتو

او دربار بسته شدن دامنه سایت شنوتو می‌گوید: «در مرداد ۱۴۰۰ و هم‌زمان با تغییر دولت، ایمیلی دریافت کردم مبنی بر اینکه چون هویت ما ایرانی است، طبق قوانین خزانه‌داری آمریکا باید دامنه‌مان توقیف شود. در آن زمان، دامنه ما و چند دامنه‌ی دیگر توقیف شد و دولتی هم نبود که کمک کند. در آن زمان، من از تمام شبکه دوستانم در سراسر دنیا کمک گرفتم تا توانستیم دامنه را بازپس بگیریم و فکر می‌کنم تنها تیمی بودیم که دامنه را پس بگیریم. در آن دوره هم از داخلی تحت فشار بودیم که چگونه دامنه را پس گرفتیم هم از سوی مخاطبان و برنامه‌سازان که سایت از دسترس خارج شده بود.»

برچسب
 

 منبع خبر

قیمت روز طلا، سکه و ارز

جدیدترین ها