مشارکت ۵۵ میلیارد دلاری یوتیوب در اقتصاد آمریکا

مشارکت ۵۵ میلیارد دلاری یوتیوب در اقتصاد آمریکا
 یوتیوب اعلام کرد طبق تحقیقات شرکت «آکسفورد اکونومیکس»، اکوسیستم خلاقانه این سرویس ویدیویی، بیش از ۵۵ میلیارد دلار به تولید ناخالص داخلی آمریکا در سال ۲۰۲۴ کمک کرده و از بیش از ۴۹۰ هزار شغل تمام وقت، حمایت کرده است.

به گزارش تجارت نیوز، وقتی یوتیوب در مورد اکوسیستم خلاق خود صحبت می‌کند، فقط در مورد تولیدکنندگان محتوا صحبت نمی‌کند، بلکه این اکوسیستم هر کسی مانند ویرایشگران ویدیو، دستیاران، آگهی‌دهندگان و همچنین افرادی که برای شرکت‌های تولید محتوامحور کار می‌کنند را شامل می‌شود که با تولیدکنندگان محتوا در یوتیوب همکاری می‌کنند.

این ارقام حتی در شرایطی که سرمایه‌گذاران خطرپذیر دیگر مانند حدود چهار سال پیش به این صنعت پول نمی‌ریزند، همچنان در حال افزایش هستند.

یوتیوب و شرکت مشاوره آکسفورد اکونومیکس در سال ۲۰۲۲، گزارش دادند که اکوسیستم خلاق یوتیوب، حدود ۳۹۰ هزار شغل ایجاد کرده و بیش از ۳۵ میلیارد دلار به تولید ناخالص داخلی آمریکا کمک کرده است. آمار سال ۲۰۲۴، رشد ۱۰۰ هزار شغل و ۲۰ میلیارد دلار نسبت به آمار سال ۲۰۲۲ را نشان می‌دهد.

این اعداد بسیار بزرگ هستند، زیرا یوتیوب، پایدارترین و پرسودترین فرصت‌ها را برای تولیدکنندگان محتوا فراهم می‌کند. کسانی که واجد شرایط برنامه همکاری یوتیوب هستند، می‌توانند ۵۵ درصد از درآمد حاصل از تبلیغات را دریافت کنند؛ حتی برای تولیدکنندگان محتوای میان‌رده (نه مستر بیست‌های دنیا)، این مبلغ می‌تواند به چندین هزار دلار در ماه برسد.

در حالی که تیک‌تاک و سرویس ویدیوی کوتاه یوتیوب، سعی در درآمدزایی از پلتفرم‌های خود داشته‌اند، این صنعت هنوز راهی برای توزیع قابل اعتماد درآمد تبلیغات بین تولیدکنندگان محتوای کوتاه پیدا نکرده است.

بر اساس گزارش وب سایت تِک کرانچ، تولیدکنندگان محتوا، به عنوان یک بخش برخوردار از رشد سریع که به خوبی درک نشده‌اند، از موسسات آمریکایی، از بانک‌ها گرفته تا دولت، برای خدمت‌رسانی بهتر به صنعت خود حمایت کرده‌اند. برخی از تولیدکنندگان محتوا، صرف نظر از توانایی مالی قابل اثبات خود، برای واجد شرایط شدن برای دریافت کارت‌های اعتباری تجاری یا دریافت وام‌های تجاری خاص، با مشکل مواجه هستند.

منبع: ایسنا

برچسب
 

 منبع خبر

قیمت روز طلا، سکه و ارز

جدیدترین ها

از بین اخبار