به گزارش تجارت نیوز، در هفتهای که سینمای ایران پشت سر گذاشت، فیلم «دایناسور» که از ۸ اسفند به روی پرده رفته، با فروش بیش از ۱۲۷ میلیارد تومان و ۱۶۱ هزار بلیت فروختهشده توانست رکورد تازهای در جدول هفتگی ثبت کند. این فیلم در ۴۷۳ سالن سینما و طی ۵۳۷۳ سانس نمایش داده شده و نشان داده است که ترکیب بازیگران چهره، فضای مفرح خانوادگی و قصهای ساده و سرگرمکننده هنوز هم میتواند مخاطب عام را به سالنها بکشاند.
«موسی کلیمالله»: یک روایت دینی با مخاطب خاص
در رتبه دوم جدول، فیلم «موسی کلیمالله» به کارگردانی ابراهیم حاتمیکیا قرار دارد؛ اثری با رویکرد تاریخی-مذهبی که مخاطبان خاصتری را هدف گرفته است. این فیلم با فروش ۷۷ میلیارد تومان و بیش از ۱۰۴ هزار بلیت در ۴۲۲ سالن و ۳۱۹۲ سانس اکران شد. استقبالی که نشان میدهد حاتمیکیا، حتی با تغییر ژانر، همچنان قدرت جذب مخاطب را دارد؛ هرچند نه به اندازه فیلمهای پرطنینتر گیشه.
«کوکتل مولوتف»: تازهواردی با شروع قدرتمند
حسین دوماری با فیلم «کوکتل مولوتف» ثابت کرد که مخاطب سینمای اجتماعی همچنان در سینما حضور دارد. این فیلم که از ۱۵ اسفند روی پرده رفته، تنها در هفته گذشته به فروش ۶۹ میلیارد تومان رسید و ۸۳ هزار بلیت فروخت. این میزان فروش برای فیلمی در هفته اول اکران، نویدبخش آیندهای پرفروش است؛ بهویژه اگر تبلیغات دهانبهدهان تقویت شود.
فیلمهای متوسط و پایینرده: رقابت برای بقا
در بخش میانی جدول، فیلم «رها» با فروش ۳۸ میلیارد تومان و ۴۳ هزار بلیت عملکردی قابل قبول داشته است. همینطور «پسر دلفینی ۲» که در ادامه موفقیت قسمت اول ساخته شده، با فروش ۲۶ میلیارد تومان، سهم خود را از مخاطب کودک و نوجوان دریافت کرده است. فیلم «پیشمرگ» نیز با فروش ۱۴ میلیارد تومان، علیرغم تبلیغات محدود، در بین آثار متوسط باقی مانده است.
اما در پایین جدول، فیلمهای «بامبولک» با فروش ۱۳.۹ میلیارد تومان، «عینک قرمز» با تنها ۲۲۳ میلیون تومان، و فیلم تازهاکرانشده «صیاد» با فروش ۱۱۲ میلیون تومان حضور دارند؛ آماری که بیش از آنکه از شکست تجاری خبر بدهد، از نیاز به بازنگری در سیاستهای اکران و تبلیغات برای آثار کمهزینه و کمتر دیدهشده میگوید.