اضافه شدن خدمات جدید در پنجره دولت هوشمند تا ۱ ماه آینده

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمد محسن صدر درباره نحوه نظارت سازمان فناوری اطلاعات بر عملکرد سازمانها در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند افزود: احراز هویت 62 میلیون کاربر در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، موضوعی بی بدیل در کشور است و وضع اتصال دستگاهها بد نیست و برخی دستگاهها عقب ماندگی دارند که در حال پیگیری هستیم.
وی افزود: این که ارزیابی کنیم دستگاهها چند درصد از خدمات شان را هوشمند سازی کردهاند و عامل انسانی دخالت نداشته باشد دو کار اساسی داریم یکی این که باید فرآیندهای شان اصلاح شود که با کمک سازمان اداری و استخدامی کشور این کار انجام میشود و باید انها تاییده فرآیند ارائه کنند و از آن طرف ما بر اساس زنجیره ارزش یا خدمتی که دارند تقسیم بندی میکنیم که سالانه 20 درصد بر اساس برنامه هفتم پیشرفت، خدمات شان هوشمند شود.
صدر گفت: زمان ارزیابی ما در تابستان است البته در حال رصد خدمات دستگاهها هستیم، اما آن ارزیابی که بخواهیم شفاف بگوییم که مثلا فلان دستگاه چند درصد رسیده و چرا عقب افتاده است تابستان مشخص میشود و همه تلاشمان این است که کمک کنیم کسی عقب نیافتد، اما اگر عقب ماندگی هم باشد پس از ارزیابی مان رسمی اعلام میکنیم و به اطلاع مردم میرسانیم.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: در حال تکمیل ارزیابیها هستیم و برخی سازمانها در حال رساندن خود به وضوع مطلوب هستند و تا حدود دو ماه آینده نحوه عملکرد دستگاهها را اطلاع رسانی میکنیم.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که بر اساس وعده داده شده، چه ز مانی خدمات جدید در پنجره ملی اضافه میشود؟ افزود: در حال اقدام هستیم، اما تاکید وزیر ارتباطات این است که کاری که قابل بهره برداری صد درصدی برای مردم نباشد رونمایی نکنیم.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: کار خوبی در حال انجام است و در قالب نرم افزار کاربردی (اپلیکیشین) جدید بنا داریم کاری کنیم مردم راحت، احراز هویت شوند و مدارک شان را جابجا کنند.
وی افزود: چند خدمت جدید در حوزه کدپستی اضافه خواهد شد و اکنون آماده اضافه شدن است، اما بنا داریم عملیاتیتر شود و حداکثر یک ماه آینده برای مردم قابل بهره برداری خواهد بود که این خدمات به گونهای خواهد بود که مدارک هویتی از آن طریق به دستگاهها ارسال شود و بحث حذف مدارک کاغذی و احراز نشانی نمونهای از این خدمات جدید است.
انتهای پیام/