به گزارش رکنا، یوتیوب اکنون بهعنوان یک ابزار جدید، رتبهبندی محبوبترین پادکست ها را آغاز کرده است و فعالیتهای خود در این زمینه را گسترش داده است. این پلتفرم از تاریخ ۵ تا ۱۱ می (۱۵ تا ۲۱ اردیبهشت) اقدام به ردیابی و رتبهبندی پادکستها کرده که در صدر جدول، پادکست The Joe Rogan Experience قرار گرفته است. بعد از این برنامه، پادکستهای Kill Tony، Rotten Mango و 48 Hours به ترتیب در رتبههای دوم تا چهارم جای گرفتهاند.
معیارهای جدید یوتیوب برای رتبهبندی پادکستها
در جدول تازه راهاندازی شده توسط یوتیوب، رتبهبندی بر اساس مدتزمان تماشا انجام میشود و لازم است که سازندگان، پلیلیستهای خود را بهطور مشخص تحت عنوان «پادکست» ثبت کنند تا در این رتبهبندی شامل شوند. توجه داشته باشید که پلیلیستهایی که تنها شامل کلیپهای کوتاه (Shorts) یا ویدیوهای مختصر هستند، در این جدول لحاظ نمیشوند.
نفوذ یوتیوب در دنیای پادکست
طی چند سال اخیر، یوتیوب به یکی از پلتفرمهای اصلی برای تماشا و شنیدن پادکستها تبدیل شده است. براساس اطلاعات ارائهشده، این پلتفرم ماهانه بیش از یک میلیارد نفر را به خود جذب میکند و بهطور قابلملاحظهای بالاتر از تعداد شنوندگان منظم پادکست در پلتفرمهایی نظیر اسپاتیفای قرار دارد. اسپاتیفای در سال ۲۰۲۳ تنها حدود ۱۰۰ میلیون شنونده منظم داشت.
آینده رتبهبندی پادکستها در یوتیوب
یوتیوب اعلام کرده که برنامههایی برای توسعه جدول محبوبترین پادکستها دارد و قصد دارد امکانات و قابلیتهای بیشتری را به این بخش اضافه کند. همچنین قرار است این جدول به مناطق دیگر نیز گسترش یابد تا بتواند نظارت گستردهتری بر محتوای پادکستها در سراسر جهان داشته باشد.
- آواز شاد/ رضا عطاران برج آزادی کنسرت گذاشت و ابراهیم تاتلیس خوند و عباس جمشیدی رقصید !
- مشاهده خبر