داوود شهرکی روز پنجشنبه در گفتوگو با خبرنگار ایرنا در تشریح گزارش عملکرد مرکز پاسخگویی و پایش خدمات اداره کل صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان، افزود: بر اساس گزارش عملکرد سامانه ۱۲۴، در سال گذشته ۱۵ هزار و ۴۸۵ تماس پاسخ داده شده که از این میزان، ۱۱ هزار و ۳۰ تماس به صورت برخط پاسخ داده شده و چهار هزار و ۴۵۴ تماس نیز ضبط شده در این سامانه به ثبت رسیده است.
وی بیان کرد: بیشترین گزارشات، مربوط به سامانه یکپارچه خودرو، عدم تحویل به موقع خودرو، خدمات خودرویی، تعمیرگاهی، نانوایی و مراکز عرضه کالابرگ الکترونیکی بوده است.
مدیرکل صنعت، معدن، تجارت سیستان و بلوچستان بیان کرد: میزان ساعت پاسخگویی کارشناسان به تماسهای مردمی طی این مدت، ۲۷۴ ساعت و ۲۹ دقیقه بوده و میانگین سرعت پاسخگویی به هم استانی ها، یک دقیقه و ۲۸ ثانیه بوده که این میزان، از استاندارد ۲ دقیقه، کمتر است.
وی خاطرنشان کرد: بیشترین شکایتها در گزارش عملکرد مرکز پاسخگویی و پایش خدمات سال گذشته شامل کم فروشی، خدمات خودرویی، نانواییها، سامانه یکپارچه خودرو، مراکز عرضه کالاهای کالابرگ الکترونیک، عدم ارائه خدمات نمایندگیهای خودرو، گران فروشی، کابینت و آسانسور بوده است.
شهرکی تصریح کرد: بر اساس انجام یک نظرسنجی با مشارکت ۳۸۷ نفر، بیش از ۷۰ درصد از افراد شرکت کننده از نحوه پاسخگویی و پایش خدمات در این سامانه طی سال گذشته رضایت کامل داشتهاند.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان ادامه داد: همچنین یکهزار و ۳۳۰ مورد تعداد کل مکاتبات سامانه برید بوده و ۳۳ هزار و ۲۹۴ مورد نیز تعداد کل مکاتبات شبکه دولت ثبت شده است.
وی گفت: شهروندان میتوانند از چند طریق انتقاد پیشنهاد و گزارش شکایت خود را ثبت کنند که سامانه شکایات صمت (تلفن۱۲۴)، کارشناسان این سامانه که به صورت شیفت بندی در مرکز حضور دارند، تماسهای دریافتی این سامانه را دریافت و ثبت میکنند و در ساعاتی که تلفن بر روی پیغام گیر است پس از گوش دادن به تماسهای متعدد و ثبت و ارجاع مکاتبات انجام میشود.
به گزارش ایرنا، وزارت صنعت، معدن و تجارت برای اینکه بتواند خدمات متنوع و گسترده خود را به با سرعت و کیفیت بیشتر ارائه دهد، تصمیم به ساخت سامانه ای گرفت که این امکان را برای مردم و واحدهای صنفی فراهم کند تا آن ها بتوانند علاوه بر آگاهی از اطلاعیه های این وزارت خانه، به خدمات مورد نیاز خود مانند اطلاع از قیمت کالاها و ثبت و پیگیری شکایت دسترسی داشته باشند.
به همین جهت در این مقاله سعی شده تا به معرفی سامانه پاسخگویی وزارت صمت پرداخته شود و جزئیات بیشتری از آن شامل نحوه ورود، ثبت شکایت و پیگیری آن در سایت www.۱۲۴.ir وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه شود.