عرضه فناوریهای نوین بیش از ۷۵۰ شرکت داخلی و ۱۳۸ شرکت خارجی

نمایشگاه تخصصی کشاورزی و صنایع غذایی با استقبال گسترده فعالان صنعت، دانشجویان و عموم مردم همراه شد.
به گزارش اقتصادآنلاین، سی و دومین دوره نمایشگاه بین المللی صنایع کشاورزی، مواد غذایی، ماشین آلات و صنایع وابسته (ایران آگروفود ۱۴۰۴) که از ۲۹ اردیبهشت ماه در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران آغاز شده، از نخستین روز برگزاری با استقبال چشمگیر بازدیدکنندگان از اقشار مختلف مواجه شده و فضایی پرنشاط، تخصصی و تعامل محور را رقم زده است.
در این رویداد بزرگ و معتبر که یکی از مهمترین نمایشگاههای تخصصی کشور در حوزه کشاورزی و صنایع غذایی به شمار میرود، بیش از ۷۵۰ شرکت داخلی و ۱۳۸ شرکت خارجی از کشورهای مختلف از جمله آلمان، ایتالیا، ترکیه، چین، برزیل، هند، ازبکستان، روسیه و اسپانیا جدیدترین محصولات، فناوری ها، ماشین آلات و خدمات خود را در سه بخش اصلی «ایران فود»، «ایران فودتک» و «ایران آگرو» ارائه کردهاند.
حضور پررنگ مخاطبان عمومی، متخصصان، فعالان اقتصادی، دانشجویان، اساتید دانشگاه و کارشناسان صنعت در سالنهای مختلف نمایشگاه، جلوهای کم نظیر از پیوند صنعت، دانشگاه و بازار را به نمایش گذاشته است. گروههای متنوعی از بازدیدکنندگان از شهرهای مختلف کشور برای بازدید هدفمند از غرفه ها، آشنایی با فناوریهای نوین، مشارکت در نشستهای تخصصی و ایجاد ارتباط با شرکتها به تهران آمدهاند.
سالنهای این رویداد نمایشگاهی به معرفی محصولات و خدمات متنوعی از جمله صنایع غذایی، نوشیدنی ها، فرآوردههای پروتئینی، نهادههای کشاورزی، ماشین آلات تولید و بسته بندی اختصاص یافتهاند و در تمامی ساعات برگزاری، شاهد حضور پرتعداد بازدیدکنندگان و شکل گیری گفتوگوهای فنی و تجاری میان عرضه کنندگان و متقاضیان هستند.
در این دوره، حضور تشکلها و انجمنهای تخصصی از جمله انجمن ملی خرمای ایران، انجمن ارگانیک، و همچنین پاویون شرکتهای دانش بنیان و استارتاپها با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی، نقش مهمی در افزایش جذابیت و عمق محتوایی نمایشگاه ایفا کرده است.
نشستهای تخصصی، کارگاه ها، جلسات B۲B و مذاکرات تجاری با هدف انتقال تجربه، افزایش همکاریهای بین بخشی و تقویت زیرساختهای صادرات غیرنفتی از دیگر بخشهای مهم این رویداد به شمار میرود. استقبال گسترده و پرشور مخاطبان از این بخشها نشان دهنده نیاز و علاقه جدی صنعت کشور به تبادل دانش، شبکه سازی و بهره مندی از ظرفیتهای داخلی و بین المللی است.
نمایشگاه ایران آگروفود تا اول خرداد ادامه دارد و انتظار میرود در روزهای آینده نیز بر شمار بازدیدکنندگان و کیفیت تعاملات شکل گرفته در این بستر تخصصی افزوده شود.