برد پیت و تیم کوک با حضور در فروشگاه اپل فیلم سینمایی F1 را تبلیغ کردند

«تیم کوک»، مدیرعامل اپل، و «برد پیت»، بازیگر مشهور هالیوودی، با حضور غافلگیرکننده در فروشگاه اپل واقع در 5th Avenue در نیویورک، فیلم جدید «F1» را که بهزودی اکران میشود، تبلیغ کردند. این اتفاق پس از برگزاری یک پنل ویژه با حضور بازیگران سریال «Severance» از Apple TV+ رخ داد.
برد پیت در این رویداد از هیجان خود نسبت به این فیلم گفت و آن را هیجانانگیزترین فیلم مسابقهای تاریخ توصیف کرد.
رویداد تبلیغاتی اپل برای فیلم F1
تیم کوک نیز درباره تلاش اپل برای واقعی بودن هرچه بیشتر فیلم صحبت و تأکید کرد که صحنههای درون خودروهای مسابقهای با استفاده از فناوری دوربین آیفون ضبط شدهاند. او گفت: «برای ما مهم بود حس واقعی بودن را منتقل کنیم و تجربهای غوطهور در خودرو ارائه دهیم.»
در سال 2018 گزارشی منتشر شد که اپل روش تصویربرداری از مسابقات فوتبال با آیفون X را آموزش میداد. این تجربه نشان میدهد اپل از چند سال پیش تا امروز به استفاده از آیفون در حوزه پوشش حرفهای ورزش علاقهمند بوده است.
برای این منظور، تیم مهندسی اپل یک ماژول دوربین سفارشی با استفاده از قطعات آیفون طراحی کرده که شبیه دوربینهای حرفهای است، اما از حسگر آیفون و تراشه سری A بهره میبرد. این ماژول برای تحمل سرعت و شرایط سخت مسابقات فرمول یک طراحی شده و میتواند تصاویر را با فرمت ProRes اپل ثبت کند.

فیلم F1 داستان بازگشت یک راننده کهنهکار به دنیای مسابقات فرمول یک را روایت میکند؛ شخصیتی به نام «سانی هیز» با بازی برد پیت که پس از حادثهای در دهه 90 میلادی، از مسابقات کنار رفته بود و حالا با پیشنهاد یک تیم درحال فروپاشی، آخرین شانس خود را برای بازگشت به اوج امتحان میکند.
فیلم F1 به کارگردانی «جوزف کوشینسکی»، تهیهکنندگی جری «بروکهایمر» و قهرمان فرمول یک، «لوئیس همیلتون» ساخته شده است. این فیلم از 27 ژوئن (6 تیر) بهصورت جهانی در سینماها و IMAX اکران خواهد شد.
همچنین اپل یک تریلر تعاملی ویژه برای این فیلم در اپلیکیشن TV منتشر کرده که با استفاده از موتور تپتیک (Taptic) آیفون، لرزشهایی هماهنگ با صحنههای اکشن فیلم ایجاد میکند.