خودروهای هیبریدی جدید هوندا در راه هستند؛ تغییر استراتژی خودروساز ژاپنی

هوندا اکنون تصمیم دارد خودروهای هیبریدی بیشتری روانه بازار کند. همچنین مدلهای بزرگتر هیبریدی روانه آمریکا خواهند شد.
تغییر رویکرد مشتریان در بازار خودروهای برقی باعث شده غول خودروسازی ژاپن برنامههایش را تغییر دهد. هوندا اکنون تصمیم دارد خودروهای هیبریدی بیشتری روانه بازار کند. همچنین مدلهای بزرگتر با پیشرانههای هیبریدی روانه بازار آمریکای شمالی خواهند شد.
هوندا ابتدا پیشبینی کرده بود تا سال ۲۰۳۰ میلادی ۳۰ درصد فروش کل جهانی این برند به خودروهای برقی اختصاص خواهند یافت اما کاهش تقاضا برای وسایل نقلیه الکتریکی در جهان این شرکت را وادار کرد اهداف خود را تعدیل کند. هدف کلی هوندا از فروش ۳ میلیون و 600 هزار دستگاه خودرو برقی در سال ۲۰۳۰، به ۲ میلیون و 200 هزار دستگاه کاهش یافته است.

باوجود تغییر رویکرد و تمرکز بیشتر بر تولید خودروهای هیبریدی، هوندا همچنان از تولید نسل بعدی خودروهای برقی دست نکشیده است. سری جدید خودروهای برقی این برند با نام سری هوندا ۰ سال ۲۰۲۷ میلادی روانه بازار خواهند شد. البته هوندا رقم سرمایهگذاری برای تولید خودروهای برقی را از ۱۰ تریلیون ین به ۷ تریلیون ین کاهش داده است.
تمرکز بر خودروهای هیبریدی و لوگوی جدید
همانطورکه اندکی قبل اشاره کردیم، درحالحاضر تمرکز هوندا بر توسعه خودروهای هیبریدی است. این خودروها در نسل جدید خود، لوگوی جدیدی نیز دریافت خواهند کرد. لوگوی جدید هوندا اوایل سال ۲۰۲۴ روی مدلهای مفهومی هوندا سالون و هوندا اسپیس-هاب نصب شده بود. این لوگو ابتدا برای مدلهای تمامبرقی در نظر گرفته شده بود اما اکنون بهعنوان لوگو مدلهای هیبریدی ایفای نقش میکند.

«توشیهیرو میبه»، رئیس و مدیرعامل هوندا اعلام کرده این شرکت ۱۳ مدل جدید با سیستم فنی هیبریدی معمولی یا HEV تولید خواهد کرد. این محصولات در سطح جهان بین سالهای ۲۰۲۷ تا ۲۰۳۰ عرضه خواهند شد. هوندا پیشبینی کرده تقاضا برای خودروهای هیبریدی تا پایان این دهه همچنان رو به افزایش باشد. در همین حال، هوندا تصمیم گرفته است تا شاسیبلندهای بزرگ خود را با پیشرانههای هیبریدی به بازار ایالات متحده بفرستد. هوندا سیویک نیز پیشرانه هیبریدی بهبودیافتهای را دریافت خواهد کرد.