تبدیل کلاس درس به محیط رشد همه جانبه دانش آموزان با عبور معلمان از شیوه‌های سنتی

 تبدیل کلاس درس به محیط رشد همه جانبه دانش آموزان با عبور معلمان از شیوه‌های سنتی

 برنا - گروه اجتماعی؛ معاون آموزش ابتدایی گفت: دانش‌آموزان امروز بومیان دیجیتال هستند و معلمان باید با بازتعریف نقش خود، از شیوه‌های سنتی عبور کرده و با رویکرد‌های مشارکتی و فعال، کلاس‌های درس را به محیطی برای رشد همه‌جانبه دانش‌آموزان تبدیل کنند.

رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در آئین رونمایی از کتاب «مجموعه آثار یاددهی یادگیری» و سومین جشنواره یاددهی-یادگیری شهرستان بابلسر، با تأکید بر نقش کلیدی معلمان در تحول نظام آموزشی، اظهار کرد: تحقق سند تحول بنیادین تنها در صورتی ممکن است که مدرسه به نهادی تربیتی تبدیل شود و معلمان به عنوان الگوی تربیتی، خلاقیت و نشاط را در فضای آموزشی نهادینه کنند.

براساس گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی ضمن گرامیداشت مقام شامخ شهدا و ابراز قدردانی از زحمات فرهنگیان مازندران، به ویژه معلمان شهرستان بابلسر، افزود: خوشبختانه در دولت چهاردهم با ریاست جناب آقای دکتر پزشکیان، آموزش و پرورش در اولویت قرار گرفته است؛ ایشان شخصاً در جلسات مختلف، از جمله نشست دو ساعته اخیر با کارگروه آموزشی، بر تحقق عدالت آموزشی و ارتقای کیفیت در مدارس دولتی تأکید کرده‌اند.

معاون وزیر با اشاره به نقش فناوری و هوش مصنوعی در آموزش‌های نوین، گفت: دانش‌آموزان امروز بومیان دیجیتال هستند و معلمان باید با بازتعریف نقش خود، از شیوه‌های سنتی عبور کرده و با رویکرد‌های مشارکتی و فعال، کلاس‌های درس را به محیطی برای رشد همه‌جانبه دانش‌آموزان تبدیل کنند.

حکیم‌زاده با اشاره به تجارب ارزشمند معلمان مازندران، از آنان خواست تا از طریق سامانه اجتماعات یادگیری معلمان، تجربیات و محتوای آموزشی خود را به اشتراک بگذارند و در ارتقای آموزش در سطح ملی نقش‌آفرینی کنند.

وی در پایان تصریح کرد: امیدوارم با همراهی معلمان خلاق و نوآور، شاهد آغاز سال تحصیلی متفاوت و پرنشاط در اول مهر باشیم؛ سالی که در آن مدرسه به محیطی شاد، مشارکتی و اثرگذار برای تربیت نسل آینده تبدیل شود.

انتهای پیام/

برچسب
 

 منبع خبر

قیمت روز طلا، سکه و ارز

جدیدترین ها