به گزارش ایرنا، عبدالرضا دادبود روز یکشنبه در حاشیه جلسه بررسی وضعیت آزادراه تهران شمال اظهار کرد: در این جلسه به موضوع بررسی گزینهها و برنامهریزی برای آغاز عملیات اجرایی قطعه سوم آزادراه تهران-شمال اختصاص داشت.
وی افزود: قطعه یک و چهار آزادراه تقریباً به بهرهبرداری رسیدهاند و قطعه دو نیز بخشی از آن بهرهبرداری شده و بخش دیگر همچنان در دست اجراست، اما قطعه سه به عنوان دشوارترین بخش آزادراه هنوز تعیین تکلیف نشده است.
دادبود با اشاره به لزوم بررسیهای زیستمحیطی گفت: در این جلسه، گزینههای پیشنهادی برای قطعه سه مورد بررسی قرار گرفت و تصمیم بر این شد که با مشارکت مشاوران زیستمحیطی، طرحهای اولیه ارزیابی شود. همچنین مقرر شد در ماه آینده جلساتی در سطح استان برگزار شود تا نظرات دستگاههای ذیربط از جمله محیط زیست و منابع طبیعی دریافت و بررسیهای لازم انجام شود.
وی تأکید کرد: نتایج این بررسیها در پایان اردیبهشتماه در کارگروه تخصصی ارائه خواهد شد و مسیر نهایی قطعه سه تعیین میشود. این اقدام زمینه برنامهریزی دولت و بنیاد مستضعفان برای اجرای پروژه را فراهم میکند.
دادبود تصریح کرد: با توجه به حجم بالای ترافیک در محورهای منتهی به چالوس و مشکلاتی که به ویژه در ایام پرترافیک برای مردم به وجود میآید، ضروری است قطعه سه هرچه سریعتر به مرحله اجرا برسد.
این مقام مسوول گفت: با تکمیل این قطعه، محدودیتهای فعلی مانند یکطرفه شدن جاده برطرف خواهد شد و دسترسی آسانتری برای هماستانیها و مسافران به نقاط مختلف کشور فراهم خواهد شد.
برابر آمار، سالانه بیش از ۵۰۰ میلیون دستگاه خودرو در محورهای مازندران تردد دارند که ۱۱ درصد از این ترددها در محورهای اصلی و بقیه درون شهری است. مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود سه هزار کیلومتر از آن جاده اصلی و بقیه محور روستایی است.
هراز، کندوان، سوادکوه، کیاسر، کناره و جاده گلوگاه ۶ محور اصلی مازندران است که این استان را به استانهای تهران، البرز، سمنان، گیلان و گلستان متصل می کند.
مسافران و رانندگان میتوانند جهت آگاهی از آخرین وضعیت راهها، انسدادها یا محدودیتهای احتمالی تردد و شرایط جوی به سایت www.۱۴۱.ir مراجعه کرده و یا با تلفن گویای ۱۴۱ تماس حاصل کنند.