تبلیغ «رانندگی هوشمند» و «رانندگی خودکار» در چین ممنوع شد!

تصادف مرگبار شیائومی SU۷ باعث شد تا دولت چین تبلیغ «رانندگی هوشمند» و «رانندگی خودکار» را در این کشور ممنوع کند.

به گزارش سرویس علم و فناوری تابناک، در پی وقوع سانحهی مرگبار با خودرو برقی شیائومی، مقامات چینی استفاده از عبارتهایی مانند «رانندگی هوشمند» و «رانندگی خودکار» را در تبلیغات خودروسازان ممنوع کردند.
وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین این تصمیم را با هدف افزایش ایمنی و شفافیت در معرفی قابلیتهای کمکراننده اتخاذ کرده است.
شیائومی میگوید سیستم کمکرانندهی خودرو SU7 در لحظهی نزدیکشدن به یک منطقهی درحال ساخت فعال بود، اما راننده درست پیشاز برخورد با مانع بتنی کنترل را در دست گرفت. این تصادف که به آتشسوزی خودرو انجامید، جان سه نفر را گرفت.
در نشستی با حضور ۶۰ نماینده از صنعت خودروسازی، علاوهبر ممنوعیت تبلیغاتی، تصمیم دیگری نیز اعلام شد؛ شرکتها دیگر اجازه ندارند بدون دریافت تأییدیهی رسمی، سیستمهای کمکراننده را از راه دور و از طریق بهروزرسانی نرمافزاری ارتقا دهند. پیش از انتشار چنین بهروزرسانیهایی، باید آزمونهای گستردهای انجام شود و مجوز رسمی دریافت شود.
رقابت در بازار خودرو چین بهویژه در بخش خودروهای برقی شدت گرفته است. شرکت BYD بهتنهایی ۲۱ مدل خودرو برقی را تنها در ماه فوریه (بهمن و اسفند) عرضه کرد و از قابلیتهای رایگان «رانندگی هوشمند» بهعنوان مزیت رقابتی استفاده میکند. با اجرای مقررات جدید، شرکتهای خودروساز ناچار خواهند شد محتوای تبلیغاتی خود را بازبینی و اصلاح کنند.
مطالب مرتبط
- راموس در آستانه ناکامی بزرگ در مکزیک
- بررسی 3 فرضیۀ خرابکاری خارجی، داخلی و سهلانگاری در حادثه بندر شهید رجایی
- داغ شدن بازار شرطبندیها برای دور سوم ریاست جمهوری ترامپ با شعار «ترامپ ۲۰۲۸»!
- قیمت یورو، امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
- جامی که بلای جان نساجی شد؛ خودزنی «ساکت» با حواشی بیپایان
- قیمت دلار مبادلهای، امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
- تشکیل کارگروه تخصصی دختران، گامی برای شکوفایی آیندهسازان گلستان
- اهدای کاپ قهرمانی لیگ بسکتبال در تهران یا گرگان