وفاداری کاربران اپل به محصولات این شرکت بیشتر از سامسونگ است؛ نتایج یک تحقیق
وفاداری کاربران اپل به محصولات این شرکت بیشتر از سامسونگ است؛ نتایج یک تحقیق
آمار جدید دربارهی وفاداری به برند در ایالات متحده نشان میدهد که ۸۹ درصد کاربران اپل هنگام خرید گوشی، دوباره آیفون خریداری میکنند. این عدد نسبت به سال ۲۰۲۳ پنج درصد کاهش یافته؛ اما همچنان کاربران اپل بسیار به برندشان وفادارند.
وفاداری کاربران به سامسونگ بین سالهای ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۵، هشت درصد رشد داشته و از ۶۸ به ۷۶ درصد افزایش یافته است.
شرکت تحقیقات بازار CIRP باور دارد وفاداری کاربران اپل و سامسونگ از نظر سهم بازار قابل مقایسه نیست؛ چون تعداد طرفداران برند کرهای کمتر است.
تحلیلگران میگویند که در حالی که خالق آیفون به راحتی کاربرانش را در اکوسیستم خود حفظ میکند، تنوع بالای دستگاههای اندرویدی چالش مهمی برای سامسونگ به حساب میآید تا درصد وفاداری بیشتری کسب کند.
- داستان برند: اپل، برندی که جهان را فتح کرد
- داستان برند سامسونگ؛ آینه تمامنمای تاریخ تجاری کره
گزارش مذکور تنها کاربران آمریکایی را شامل میشود، جایی که آیفون با سهم بازار ۵۲ درصدی در صدر قرار دارد. سامسونگ با ۲۴ درصد، رتبهی دوم را به خود اختصاص داده و موتورولا با سهم ۱۲ درصد، سوم است.