برنامه‌ای جامع برای اوقات فراغت دانش‌آموزان تدوین شود

 برنامه‌ای جامع برای اوقات فراغت دانش‌آموزان تدوین شود
  استاندار کهگیلویه‌وبویراحمد بر لزوم تدوین و اجرای برنامه‌ای جامع و فراگیر برای اوقات فراغت دانش‌آموزان استان تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج،  یداله رحمانی، استاندار کهگیلویه‌وبویراحمد عصر امروز یکشنبه 18 خرداد در نشست شورای آموزش‌وپرورش کهگیلویه‌وبویراحمد اظهار کرد: تدوین و اجرای برنامه‌ای جامع و فراگیر برای اوقات فراغت دانش‌آموزان استان توسط دستگاه‌های اجرایی و متولیان امر ضروری بوده و هیچ قصوری پذیرفتنی نیست.

وی ضمن تبریک دهه امامت و ولایت و تقدیر از برگزاری موفق امتحانات پایان سال تحصیلی، برای دانش‌آموزان آرزوی موفقیت کرد و افزود: اکنون که دانش‌آموزان سال تحصیلی را با موفقیت پشت سر گذاشته‌اند، باید برای اوقات فراغت پربار و آمادگی برای سال تحصیلی آینده برنامه‌ریزی شود.

رحمانی با تأکید بر اهمیت برنامه‌ریزی جامع برای غنی‌سازی اوقات فراغت و توانمندسازی دانش‌آموزان، تصریح کرد: برنامه‌های اوقات فراغت باید طوری طراحی شوند که حداکثر کارایی و اثربخشی را داشته باشند و نباید به گونه‌ای باشد که در پایان خروجی ملموسی را شاهد نباشیم.

رئیس شورای آموزش‌وپرورش کهگیلویه‌وبویراحمد خاطرنشان کرد: همچنین برنامه‌های اوقات فراغت باید به‌گونه‌ای طراحی شود که حداکثر پوشش را داشته باشد و تمام دانش‌آموزان، به‌ویژه آن‌هایی که امکانات کمتری دارند، بتوانند از این فرصت‌ها بهره‌مند شوند.

رحمانی بیان کرد: طبق گزارش آموزش‌وپرورش سال گذشته 44 هزار دانش‌آموز در پایگاه‌های اوقات فراغت بودند که امسال برای 55 هزار نفر پیش‌بینی شده و اوقات فراغت لازمه همه دانش‌آموزان است لذا شرایط برای حضور 180 هزار دانش‌آموزان استان در پایگاه‌های اوقات فراغت فراهم شود، ضمن اینکه محتویات برنامه‌های اوقات فراغت مهم است.

وی با تأکید بر همکاری همه‌جانبه دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه نهادهای فرهنگی و شهرداری‌ها، عنوان کرد: چون در نظام بودجه‌ریزی منابع زیادی برای طرح اوقات فراغت دانش آموزان پیش‌بینی نشده است، لذا منابع این طرح نیازمند همکاری جمعی است و همه نهادها باید با آموزش و پرورش همراهی کنند تا برنامه‌ها به‌صورت هدفمند و مؤثر اجرا شود.

استاندار کهگیلویه‌وبویراحمد با اشاره به پیشنهاد برگزاری المپیادهای دانش‌آموزی در کنار برنامه‌های تفریحی و آموزشی، افزود: این المپیادها می‌توانند در کنار برنامه‌های علمی و ورزشی، انگیزه و شور بیشتری در دانش‌آموزان ایجاد کنند.

رحمانی با گلایه از برخی مشکلات مدیریتی در بهره‌برداری از امکانات ورزشی، تأکید کرد: متأسفانه 80 درصد اماکن آموزشی و ورزشی بدون رعایت ضوابط واگذار شده‌اند که نیاز به بازنگری دارد و برخی امکانات مانند سالن‌های ورزشی در آموزش و پرورش به‌درستی مورد استفاده قرار نمی‌گیرند که این موضوع جای تأسف دارد.

وی با آرزوی موفقیت برای دانش‌آموزان و تقدیر از دست‌اندرکاران برنامه‌های اوقات فراغت، اظهار کرد: امیدواریم با همکاری همه نهادها، بهترین برنامه‌های اوقات فراغت را برای دانش‌آموزان اجرا کنیم تا آن‌ها با روحیه‌ای بهتر سال تحصیلی آینده را آغاز کنند.

رحمانی با اشاره به آثار سوء بی‌سوادی و مشکلات و معضلاتی که از قبیل بی‌سوادی ایجاد می‌شود، تصریح کرد: نرخ باسوادی قبل از انقلاب 28 درصد بود که با سیاست‌های نظام اسلامی این آمار به 97 درصد رسیده است.

رحمانی با بیان اینکه همه دستگاه‌های اجرایی تلاش کنند تا به حداکثر نرخ باسوادی مورد نیاز در جامعه دست یابیم، ابراز کرد: پیش‌نیاز این امر، تشکیل شورای پشتیبانی سوادآموزی تحت ریاست فرمانداران در شهرستان‌ها و بخشداران در بخش‌ها با حضور نمایندگان آموزش و پرورش، معاونت نهضت سوادآموزی و همکاران شهرستانی است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تأکید می‌کنم برنامه‌های این حوزه در راستای تحقق نرخ باسوادی متناسب با تعاریف نوین طراحی شده و دستیابی به مهارت‌های فردی و شغلی باشد.

رحمانی با اشاره به اینکه طرح نهضت فضاهای آموزشی از برنامه‌های مهم دولت چهاردهم است، گفت: از مجموعه 192 پروژه طرح عدالت در فضاهای آموزشی کار ساخت 45 مدرسه توسط نوسازی مدارس با پیشرفت 16 درصد در حال انجام است.

وی با تأکید بر اینکه هشت پروژه بزرگ مقیاس مبتنی بر الگوی صنعتی‌سازی توسط بنیاد علوی هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود، عنوان کرد: بنیاد امام رضا(ع) و بسیج سازندگی سپاه پاسداران حداکثر ظرف 10 روز آینده تکلیف پروژه‌های طرح نهضت عدالت در فضای آموزشی را مشخص کنند.

رحمانی یادآور شد: 134 مدرسه در دست اجرا که 60 مدرسه کانکسی، شش مدرسه در مرحله تخریب و بازسازی، شش مدرسه نیمه‌تمام است که از پیشرفت مناسبی برخوردار هستند و باید از ظرفیت خیرین برای اتمام این مدارس استفاده شود.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان با بیان اینکه، نکته کلیدی در طرح نهضت عدالت آموزشی، مردمی‌سازی آن است، خاطرنشان کرد: مدیریت پروژه‌ها به مردم محول شود، ضمن اینکه مسئولیت نهایی تحویل زمین در چارچوب جدید به نوسازی مدارس، فرمانداری‌ها و روسای آموزش و پرورش شهرستان محول شود.

انتهای پیام/

خبرهای تازه از استان‌ها و مناطق مختلف کشور

 

 منبع خبر

قیمت روز طلا، سکه و ارز

جدیدترین ها