نمایشگاه کار؛ گامی در راستای سند تحول دانشگاه

 نمایشگاه کار؛ گامی در راستای سند تحول دانشگاه
  نمایشگاه تخصصی کار در دانشکده مدیریت دانشگاه شهید بهشتی، نمونه‌ای موفق از تلاش برای پیوند دانشگاه و صنعت است. این رویداد نشان داد که با ایجاد بسترهای مناسب، می‌توان گامی مؤثر در تربیت نیروی انسانی ماهر و کمک به توسعه کشور برداشت.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه شهید بهشتی، دوشنبه و سه شنبه  5 و 6 خرداد 1404 میزبان رویداد متفاوتی بود؛ نخستین نمایشگاه تخصصی کار که با هدف ایجاد پل ارتباطی میان دانشجویان مستعد و شرکت‌های پیشرو در صنعت طراحی شده بود، در مدت دو روز به یکی از رویدادهای پربازدید تبدیل شد. 

در همین راستا سلمان عیوضی نژاد، عضو هیأت علمی دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه شهید بهشتی و دبیر اجرایی نمایشگاه کار در خصوص جزئیات این نمایشگاه گفت: نمایشگاه تخصصی کار برای اولین بار به‌صورت تخصصی در دانشکده مدیریت و حسابداری برگزار شد. برنامه ریزی و مذاکرات این رویداد از بهمن ماه 1403 آغاز  شد؛ پس از اخذ مجوزهای مرتبط، بسترسازی لازم برای برگزاری این رویداد با حضور شرکت‌هایی از صنایع خدمات مالی، پلاستیک و پلیمر، تجهیزات پزشکی و سلامت و ... ایجاد شد که حاوی دستاوردهای متعددی بود.

دبیر اجرایی نمایشگاه کار «ایجاد پل ارتباطی بین دانشگاه و صنعت» را نخستین دستاورد این نمایشگاه عنوان کرد و افزود: این نمایشگاه توانست برای اولین بار فضایی صمیمی و مؤثر بین دانشجویان مستعد و فعالان صنعت ایجاد کند. بسیاری از شرکت‌ها بر سطح بالای دانشجویان اذعان داشتند که می تواند بستری مناسب جهت برگزاری رویدادهای آتی باشد. همچنین «شناسایی استعدادها» یکی دیگر از دستاوردهای نمایشگاه کار است؛ براین اساس، 150 دانشجوی مستعد فرصت تعامل نزدیک با شرکت ها یافتند. برخی از این استعدادها بلافاصله وارد فرایند مصاحبه  شدند که این همان رسالت دانشگاه در تربیت نیروی انسانی ماهر است و می تواند گامی مهم جهت سند تحول دانشگاه باشد.

وی تصریح کرد: همچنین در حاشیه نمایشگاه تخصصی کار، یک «مسابقه فکری جذاب» با هدف تقویت مهارت‌های حل مسئله و قدرت تحلیل  دانشجویان طراحی شده بود. این مسابقه که با حمایت مالی یکی از شرکت های حاضر در نمایشگاه( شرکت نیکو بهینه ماشین) برگزار شد، یکی از پربازدیدترین بخش‌های نمایشگاه بود. که در پایان بعد از دو مرحله مسابقه به 14 نفر از دانشجویان دانشکده جوایز نقدی تعلق گرفت.

عیوضی‌نژاد در پایان با قدردانی از اعضای هیأت علمی، دانشجویان، انجمن علمی مدیریت برای مشارکت در برگزاری رویداد مذکور، تأکید کرد: ما در دانشکده مدیریت و حسابداری قصد داریم با برنامه‌ریزی دقیق‌تر، دوره بعدی را با حضور اسپانسرهای مالی قوی‌تر برگزار کنیم که شرکت‌های بیشتری را جذب کند و فرصت‌های شغلی بیشتری خلق شود. دانشکده مدیریت و حسابداری در راستای تحقق اهداف سند تحول دانشگاه در نظر دارد با توسعه این رویدادها و برگزاری منسجم و مستمر آن ها، نقش‌آفرینی مثمرثمری داشته باشد.

انتهای پیام/

 

 منبع خبر

قیمت روز طلا، سکه و ارز

جدیدترین ها