دوران تلویزیون و روزنامه سر اومده!/ قدرت تبلیغات به دست یوتیوب و تیکتاک افتاد! / درآمد تبلیغات یوتیوب چند؟

بر اساس این گزارش، انتظار میرود که در سال جاری، محتوای تولیدشده توسط کاربران — شامل ویدئوها، پادکستها و پستهای خالقان مستقل — درآمد تبلیغاتی رسانههای حرفهای مانند شبکههای تلویزیونی و شرکتهای خبری را پشت سر بگذارد. همچنین پیشبینی شده است که تا سال 2025 بیش از نیمی از درآمد تبلیغاتی به محتوای کاربرمحور اختصاص یابد.
این گزارش تأکید میکند که با افزایش گرایش کاربران به پلتفرمهای دیجیتال، رسانههای سنتی با فشار بیشتری روبهرو شدهاند و یوتیوب به یکی از زیرساختهای اصلی رسانهای تبدیل شده است. در نتیجه، بسیاری از شبکهها برای جذب مخاطب بیشتر، توجه ویژهای به این پلتفرمها دارند.