به گزارش رکنا از اصفهان؛ مهدی جمالینژاد، در گردهمایی نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی با حضور فرمانداران شهرستانهای استان با اشاره به سابقه جلسات متعدد با مرحوم قفلی، اظهار کرد: سختگیریهای ایشان در اجرای پروژههای نوسازی مدارس همواره منجر به پیشبرد کیفی امور میشد و این سختگیریها بهجا و هدفمند بود.
وی با تأکید بر نقش مؤثر مدیران محلی در پیشبرد طرحهای عمرانی در حوزه آموزش، ادامه داد: در بسیاری از جلسات، برای شهرداریها و سایر نهادهای اجرایی استان تکالیفی تعریف شد که بیش از ۶۰ درصد آنها اجرایی شده و این نشاندهنده ظرفیت بالای مدیریتی در استان است.
استاندار اصفهان با اشاره به نبود درآمدهای مستقیم برای استانداریها، عنوان کرد: باوجود این محدودیتها، میتوان با استفاده از ظرفیت خیرین، صنایع، و مشارکت مردمی اقدامات ارزشمندی انجام داد.
وی با بیان اینکه فرصت خدمترسانی در این دوره مدیریتی یک موهبت است، تصریح کرد: نباید اجازه داد این فرصت استثنایی بدون بهرهبرداری از ظرفیتهای آن سپری شود، چرا که استانهایی مانند اصفهان با پشتوانه صنعتی قوی، میتوانند الگوی موفقی برای اجرای عدالت آموزشی باشند و در این میان، حتی میتوان از ظرفیت صنایع خارج از استان نیز استفاده کرد.
جمالینژاد با اشاره به تأکید دولت بر بحث عدالت آموزشی ابراز کرد: شهرستانها باید از هماکنون برای تحقق این راهبرد برنامهریزی کنند و فرصت سه ماههای به این منظور درنظر گرفته خواهد شد تا اقدامات لازم اجرایی شود؛ ارزیابی فرمانداران در جلسات آینده براساس میزان پیشرفت در این حوزهها خواهد بود و فرماندارانی که پیشرفت مناسبی نداشته باشند مواخده خواهند شد.
نهضت توسعۀ عدالت آموزشی در استان اصفهان با ۲۰۲ پروژۀ فعال دنبال میشود
محمدرضا نظریان مدیرکل آموزشوپرورش استان اصفهان اظهار کرد: تاکنون ۲۰۲ پروژه تعریف شده که بخش زیادی از آنها با مشارکت مستقیم مردم شکل گرفته است.
وی افزود: در شهرستان چادگان، انجمن اولیا و مربیان در مرمت و تجهیز مدارس ۷۰۰ میلیون تومان کمک کردهاند؛ همچنین در ناحیه شش اصفهان مردم روستای خاتونآباد برای ساخت مدرسه پیشقدم شدند.
مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان ادامه داد: در گلپایگان نیز یکی از برادران شهدا یک واحد آپارتمانی را به آموزش و پرورش هدیه کرده و همچنین معلم نمونۀ استانی از منطقۀ ورزنه جایزهاش را صرف ساخت مدرسه کرده است که این موارد نیز از مصادیق خوب مشارکت مردم در امر نهضت توسعه عدالت آموزشی است.
خیرین اصفهانی در ۴۵ روز گذشته ۱۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار به مدرسهسازی اختصاص دادند
مجتبی ملااحمدی رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین مدرسهساز استان اصفهان اظهار کرد: در تفاهمنامهای که با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور امضا شد، احداث هزار کلاس درس با اعتبار سههزار میلیارد تومان هدفگذاری شد که تاکنون نزدیک به هزار میلیارد تومان آن محقق شده است.
وی افزود: در حال حاضر، برخی مدارس استان بهطور کامل هوشمندسازی شدهاند و تجهیز به فناوریهای نوین همچون انرژی خورشیدی از مدتها قبل در دستور کار قرار گرفته است.
ملااحمدی ادامه داد: از دهم فروردین تا کنون، بیش از هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از سوی خیرین برای پروژههای آموزشی در سطح استان اختصاص یافته که نشانگر عزم راسخ این عزیزان در حمایت از توسعه عدالت آموزشی است.