سالانه ۵۰۰ هزار فقره شکایت از دستگاههای اجرای کشور توسط مردم ثبت می شود

 سالانه ۵۰۰ هزار فقره شکایت از دستگاههای اجرای کشور توسط مردم ثبت می شود
 مدیر بازرسی سازمان امور اداری و استخدامی کشور گفت: سالانه حدود ۵۰۰ هزار شکایت از دستگاههای اجرایی ثبت می شود که ۲۵۰ هزار مورد مربوط به بانکهاست که با اجرای طرح « فواد» این موارد رسیدگی و بسرعت حل و فصل می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ جلسه شورای اداری شهرستان قزوین روز شنبه با حضور سیاوش طاهرخانی فرماندار شهرستان قزوین، داودی مدیر بازرسی سازمان امور اداری و استخدامی کشور، فاطمه محمد بیگی نماینده قزوین ، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی، حجت اسلام علی بخشی امام جمعه اقبالیه، گروسی شهردار و بیگدلو رئویس شورای اسلامی شهر اقبالیه، بخشداران، شهرداران و مدیران شهرستان قزوین و اعضای شوراهای اسلامی شهرستان در سالن اجتماعات پیامبر اعظم شهر اقبالیه برگزار شد.

داودی مدیر بازرسی سازمان امور استخدامی کشور در این جلسه اظهارداشت: همه دستگاههای اجرایی در جریان هستند که وقتی خدمات ارائه می دهیم حتما شکایت هم داریم که بررسی ها نشان می دهد در رسیدگی به شکایت سامانه کارآمدی نداریم و خیلی ها نمی دانند کجا شکایت کرده و چگونه آن را پیگیری کنند و چه نتیجه ای برایشان دارد.

سالانه ۵۰۰ هزار فقره شکایت از دستگاههای اجرای کشور توسط مردم ثبت می شود

وی بیان کرد: یک سیستم عریض و طویل داریم که مردم به آن اعتمادی ندارند و اگر بررسی و تدبیر نشود به اعتماد شهروندان آسیب می زند لذا این موضوع بدقت رصد و بررسی شده تا چالش های آن برطرف شود.

داودی تصریح کرد: ۱۰۰ سال سابقه نظام اداری در کشور داریم و با وجود قوانین و مقررات و سیاستهای ابلاغی و برنامه توسعه اما همچنان ۷۵ درصد مردم از خدمات سیستم اداری ناراضی هستند.

وی گفت: حدود ۷۵ تا ۸۰ درصد شکایت های مردم از سیستم اداری به کیفیت خدمت رسانی مربوط می شود و ارائه خدمت به روزهای آتی و نداشتن متولی در پیگیری هم از دیگر عوامل نارضایتی مردم است.

داودی یادآورشد: برای فوریتهای اداری فکری نکرده ایم و در حالی که ۷ سامانه در این عرصه فعالیت می کنند اما به دستاورد خوبی نرسیده ایم لذا با اجرای« فواد» در نظر داریم این وضعیت برطرف و اصلاح شود.

مدیر بازرسی سازمان امور استخدامی کشور اظهارداشت: ۸۰ درصد نارضایتی که ناشی از نبود شفاف سازی قوانین و بی توجهی به کرامت انسانی و نبود کارمند در محل خدمت و موکول کردن خدمت به روزهای اینده است در این طرح مورد توجه قرار دارد و این سامانه موجب می شود بسرعت شکایات بررسی و پیگیری لحظه ای شود و به نتیجچه برسد.


وی گفت: یک بازوی نظارتی در پیام رسان «بله» طراحی شده و در لحظه به شما پیام می دهیم که پیگیری شود و با استقرار فواد در کشور شکایتها تفکیک می شود و بخش فوری را ما رسیدگی می کنیم.

سالانه ۵۰۰ هزار مورد شکایت از ادارات ثبت می شود

داودی اضافه کرد: سالانه حدود ۵۰۰ هزار شکایت از دستگاههای اجرایی در دولت ثبت می شود که ۲۵۰ هزار مورد مربوط به بانکهاست و باید این شکایتها تفکیک شود و بر اساس استان و دیستگاه و نوع خدمت مشخص شود مشکل کجاست.

.سالانه ۵۰۰ هزار فقره شکایت از دستگاههای اجرای کشور توسط مردم ثبت می شود

وی اظهارداشت: با دستور رئیس جنهور این ارزیابی مورد توجه در پرداخت حقوق است و باید در استان همکاری شود تا به سرانجام برسد.

این مدیر یادآورشد: اطلاع رستنی قوانین و مقررات و فرآیندهای ارایه خدمات و شفاف سازی در دستور کار است و پیامک هم به فرماندار و مدیران و نمایندگان ارسال می شود تا اصلاح نظام اداری پیگیری شده و به نتیجه برسد.

وی گفت: تاکنون سیاستها ازسوی دلتمردان بوده اما اینبار با طرح «فواد» نظام اداری از زبان مردم خواهد بود که برای اولین بار در کشور این کار مهم روز ۱۶ اردیبهشت با حضور معاون رئیس جمهور کلید خواهد خورد و قزوین هم پایلوت خواهد بود.

انتهای پیام

 

 منبع خبر

قیمت روز طلا، سکه و ارز

جدیدترین ها