به گزارش خبرنگار ایرنا، نیما شایان روز پنجشنبه در نشست مسوولان روابط عمومی دستگاههای اقتصادی استان زنجان، افزود: هم اکنون اقتصاد مهمترین مسأله کشور است اما نباید اجازه سیاه نمایی و برجسته کردن نقاط ضعف را به رسانه های خارجی و گاه داخلی داد.
شایان بر بازنمایی نقاط شکوفایی اقتصاد ایران تاکید کرد و افزود: اقتصاد کشور قفل نیست بلکه تولید و رشد آن مستمر و روزافزون است.
وی تولید نکردن محتوا از این نقطه قوت را خودتحریمی خواند و گفت: باید با تولید محتوای مناسب با سیاه نمایی ها و القائات دشمنان مقابله کنیم.
شایان تولید محتوا و انتشار نحوه زیست کارآفرینان را امیدبخشترین اخبار و گزارش ها بیان کرد و گفت: خروج از مشکلات و رفع ناترازیها نیازمند اجماع نیروها و نگاه فراحوزهای است.
مدیر روابط عمومی اتاق بازرگانی ایران گفت: حل موضوعات و مسائل چند وجهی نیازمند اجماع سازی است و مجموعه ای از ظرفیت ها باید کنار هم قرار گیرند تا چالش ها در بخش های مختلف حل شود.
وی خاطرنشان کرد: در نظام حکمرانی، قرارگیری جامعه مدنی کنار بخش خصوصی و دولتی ضروری است و در این میان نیازمند انجمن ها و تشکلهای تخصصی هستیم.
شایان اظهار داشت: دولت و بخش خصوصی بدون تریبون نیست و شورای بین بخشی روابط عمومی های مرتبط با اتاق بازرگانی باید صدای رسای همه اجزای حکمرانی باشد.
وی عمل کردن فردی و جزیره ای را یکی از نقیصه های موجود در جریان ارتباطی و اطلاع رسانی دانست و تصریح کرد: بیشتر نگاه ها به جای حل مسأله، نگاه آماری و گزارش فعالیت های روزمره و جاری است.
شایان به اهمیت شورای بین بخشی روابط عمومی های مرتبط با اتاق بازرگانی تاکید کرد و گفت: این شورا باید قرارگاه حل مسأله باشد و برای این امر از چارچوب و اصولی پیروی کند.
وی اضافه کرد: حضور نهاد علم در ترکیب این شورا به صورت همه جانبه و گسترده ضروری است.
شایان تاکید کرد: اگر هر یک از دستگاه ها و بخش خصوصی در پی اجتماعی کردن پیام خود با کمترین هزینه و بالاترین سود و تاثیرگذاری هستند، استفاده از تریبون نهاد علم بهترین راهکار است.