کوتاهی دستگاههای تبلیغاتی زمینهساز نفوذ جنگ نرم دشمن است

ناصر ایمانی، فعال سیاسی اصولگرا، در گفتوگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا با اشاره به تأثیرگذاری جنگ نرم دشمن در ایران، گفت: شاید بتوان گفت بیشترین سهم در مقصر بودن تأثیرگذاری جنگ نرم دشمن در ایران به مجموعه دستگاههای تبلیغاتی، رسانهای و سیاسی کشور بازمیگردد. در واقع، ما در این زمینه بهطور کلی کوتاهی کردهایم؛ چه در دستگاههای حاکمیتی و چه در نهادهای غیرحاکمیتی که در مسائل فرهنگی و رسانهای نقش دارند. متأسفانه این کوتاهیها همچنان ادامه دارد.
وی افزود: دستگاههای تبلیغاتی رسمی، مانند صدا و سیما در رأس این مجموعه قرار دارند و پس از آن سایر دستگاههای فرهنگی وابسته به حکومت و همچنین رسانههایی که به حکومت وابسته نیستند اما در این زمینه نقش داشتهاند نیز سهم دارند. همچنین سازمانهای عریض و طویلی که در حوزه فرهنگ و تبلیغات فعالیت میکنند، به اعتقاد من نقش پررنگی در این کوتاهیها داشتهاند.
ایمانی تصریح کرد: علاوه بر اینها، مسائل اقتصادی نیز بیتأثیر نبوده و بستر مناسبی برای نفوذ جنگ نرم دشمن فراهم کرده است. بخش عمده این مسئولیت متوجه دولتها و مجالس است.
وی ادامه داد: دشمن تلاش میکند با استفاده از جنگ نرم و دستکاری افکار عمومی، اختلافات داخلی را تشدید کند. در این شرایط، انسجام و وحدت ملی از اهمیت زیادی برخوردار است. به هر میزان که وحدت ملی حول محور منافع ملی شکل بگیرد، امکان نفوذ به افکار و فرهنگ عمومی مردم کاهش مییابد.
این فعال سیاسی تأکید کرد: لازمه این وحدت، توجه به اقتصاد کشور و معیشت مردم است. این عوامل تأثیر زیادی دارند تا حملات نرم دشمن بهراحتی پذیرفته نشود.
وی در پایان گفت: اعتماد عمومی سرمایهای ملی است که متأسفانه کاهش یافته است. این کاهش نتیجه مجموعهای از عوامل اقتصادی، رسانهای و فرهنگی است که کوتاهیها در این زمینهها عمدتاً متوجه سیاستهای داخلی کشور است.