به گزارش خبرگزاری مهر، مگاموتور در دوران مدیریت ۲۲ ماهه مرتضی منتظرالمهدی یکی از بهترین و درخشانترین صفحات تاریخ خود را در دوران عمر این شرکت به ثبت رساند؛ دستاوردهای مدیریت نزدیک به دو ساله منتظرالمهدی در شرایطی رقم خورد که او و تیم اجرایی این شرکت، سختترین سالهای مگاموتور را از نظر نقدینگی تجربه کردند.
اما با این وجود تیم مدیریتی سابق مگاموتور توانست اوج هنر خود را در ۲ سال پیاپی یعنی سالهای ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ به نمایش بگذارد؛ آنجایی که با تولید بیش از ۴۷۵ هزار دستگاه موتور رکورد ۱۰ ساله تولید موتور پیش از خود را شکست و در سختترین سال صنعت خودرو کشور و علیرغم بیثباتی و تغییر و تحولات در گروه خودروسازی سایپا و بالاتر از آن در دولت، حرکت تولیدی خود را با موفقیت ادامه داد.
در این سالها، مگاموتور توانست علیرغم کمبود شدید مالی و محدودیتهای ناشی از نقل و انتقال ارزی، طرحهای خود را در زمینه تأمین قطعات خارجی به میزان ۲۷ درصد افزایش دهد؛ در کنار آن تأمین قطعات داخلی برای تولید مجموعه پیشرانه و قوای محرکه محصولات گروه خودروسازی سایپا نیز ۷۳ درصد افزایش یافت.
این موفقیتها در شرایطی رقم خورد که علیرغم افزایش بهای تمام شده ناشی از افزایش تورم عمومی و نهادههای تولید، فروش محصولات مگاموتور باوجود سرکوب قیمتها و نرخهای دستوری برجایمانده از سالهای قبل بهشکل موفقیتآمیزی رشد پیدا کرد.
تولید قوای محرکه و پیشرانه انواع محصولات گروه خودروسازی سایپا در این شرکت با قدرت ادامه پیدا کرد؛ و این شرکت در سالهای مدیریت منتظر المهدی توانست برای نخستین بار مشکل دیرینه گروه خودروسازی سایپا در زمینه برخورداری از یک پیشرانه ۱۶ سوپاپ تولید داخل را با آغاز تولید انبوه موتور ME۱۶ برای همیشه حل و فصل کند و گامی بزرگ در راستای داخلی سازی آن بردارد.
در کنار این موفقیتها، شرکت مگاموتور در بازار قطعات یدکی و گارانتی و وارانتی هم موفق ظاهر شد و در میزان فروش قطعات در حوزه خدمات پس از فروش، رکوردهای پیشین خود را جابهجا کرد.
شرکت مگاموتور در دوران مدیریت منتظرالمهدی در زمینه اجرای طرحها و پروژههای فنی نیز موفق ظاهر شد؛ پروژه راهاندازی و تبدیل خط مونتاژ تندر ۹۰ به ME۱۶، پروژه افزایش ظرفیت خط ماشین کاری بلوک سیلندر شاهین به تعداد ۲۰۰ عدد در روز، افزایش ظرفیت خط ماشینکاری بلوک سیلندر نیسان به تعداد ۱۸۰ عدد در روز، افزایش ظرفیت خطوط دندهزنی به تعداد هزار عدد در روز، راهاندازی خطوط ماشینکاری در شرکت کرمانموتور بم در راستای افزایش ظرفیت تولید، پروژه کالیبراسیون خودروی ساینا GX دوگانهسوز یورو ۵ با موتور M۱۵I، پروژه توسعه، تکوین و تولید قوای محرکه GVT، پروژه توسعه و تولید قوای محرکه شاهین پلاس اتوماتیک، پروژه توسعه، تکوین و تولید قوای محرکه اطلس و سهند دستی و پروژه کالیبراسیون خودروهای وانت زامیاد با موتور M۲۴PLUS از جمله این اقدامات بوده است.
همچنین، پروژه کاهش مصرف سوخت خودرو شاهین MT و اخذ تاییدیه مطابق با استاندارد بروزآوری شده سال ۱۴۰۳( سایپا)، پروژه کاهش مصرف سوخت خودرو ساینا و کوییک اس MT و اخذ تاییدیه مطابق با استاندارد بروزآوری شده سال ۱۴۰۳( سایپا)، پروژه کاهش مصرف سوخت خودرو کوییک CVT و اخذ تاییدیه مطابق با استاندارد بروزآوریشده سال ۱۴۰۳(پ ارسخودرو)، پروژه کالیبراسیون خودرو ساینا و کوئیک MT با استفاده از ECU جدید ، پروژه کالیبراسیون خودرو ساینا و کوییک CVT با استفاده ازECU جدید به طور کامل در دوران مدیرعاملی منتظرالمهدی در مگاموتور به انجام رسیده است.
در کنار این دستاوردهای فنی، در بخش کیفیت نیز شرکت مگاموتور در بازه زمانی ۲۲ ماه مدیرعاملی منتظرالمهدی اقداماتی مؤثر و چشمگیری انجام داد که اخذ استاندارد سیستم کیفیتISO ۱۷۰۲۵ برای بیش از ۶۰ آزمون، راه اندازی کوانتومتر و تهیه کیت کالیبراسیون دستگاه تست اوزون از آن جمله است.
علاوه بر آن، گواهینامههای دریافت شده در این دوران شامل گواهینامه استاندارد مدیریت کیفیت ISO ۹۰۰۱:۲۰۱۵، گواهینامه استاندارد مدیریت کیفیت صنعت خودرو ۱۶۹۴۹:۲۰۱۶ IATF، گواهینامه استاندارد مدیریت محیط زیست ISO ۱۴۰۰۱:۲۰۱۵، گواهینامه استاندارد مدیریت ایمنی و سلامت شغلی ISO ۴۵۰۰۱:۲۰۱۸، استاندارد مدیریت انرژی ISO ۵۰۰۰۱:۲۰۱۸، استاندارد مدیریت آزمایشگاهها ISO/IEC ۱۷۰۲۵:۲۰۱۷، مدیریت کیفیت – راهنمای مدیریت شایستگی و توسعه افراد ISO ۱۰۰۱۵:۲۰۱۹ میباشد.
و در آخر اینکه کسب نشان دانش بنیانی برای این شرکت نیز حاکی از تأثیر تلاش و همت مدیران جوان در عرصههای مختلف کشور است. اما به عقیده کارشناسان آنچه منتظر المهدی را در این بازه زمانی دو ساله به موفقیت چشمگیر رساند، همدلی، همراهی و رضایت نیروی انسانی این شرکت از او بوده است که بدرقه پرشکوه او توسط همکارانش نیز نشانگر همین موضوع است.