به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان فناوری اطلاعات ایران؛ بیتا کیامهر، رئیس مرکز هوشمند سازی و امنیت فضای مجازی سازمان فناوری اطلاعات ایران، ضمن اعلام خبر افزایش تعداد خدمات الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات به ۵۲ خدمت اظهار داشت: در راستای تحقق اهداف دولت هوشمند و تسهیل دسترسی شهروندان به خدمات الکترونیک، این خدمات در حوزههای دولت الکترونیک، شبکه ملی اطلاعات، کسبوکار اینترنتی، امنیت و سامانههای ملی از طریق پنجره واحد دولت هوشمند، میز خدمت و پرتال رسمی سازمان به آدرس eservices.ito.gov.ir ارائه میشود.
وی افزود: این خدمات شامل اخذ مجوز سامانههای جدید، اتصال به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند (SSO)، ارائه سرویسهای استعلامی، خدمات مرکز داده دولت الکترونیک، امضای دیجیتال، خدمات ابری، تعرفهگذاری شبکه ملی اطلاعات، ثبت منابع عددی، ارزیابی و رتبه بندی ارائه دهندگان خدمات مراکز داده، ارائه پروانه آزمایشگاههای امنیت، تعیین صلاحیت نهادهای ارائه دهنده خدمات ممیزی مراکز داده است.
کیامهر با اشاره به دسترسیپذیری خدمات از طریق درگاه ملی مجوزهای کشور، خاطرنشان کرد: علاوه بر میز خدمت و پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، خدماتی نظیر صدور گواهینامههای امنیت در حوزه خدمات، محصولات و آزمایشگاه، سلامت و احراز اصالت نرمافزار، تأییدیه فنی نرمافزار، گواهی رتبه بندی ارائه دهندگان خدمات مراکز داده نیز از این درگاه قابل دریافت است.
رئیس مرکز هوشمند سازی و امنیت فضای مجازی سازمان فناوری اطلاعات ایران همچنین اظهار داشت: دستگاههای اجرایی با معرفی نماینده و شناسه ملی دستگاه، شرکتهای خصوصی با شناسه ملی شرکت و افراد حقیقی با کد ملی میتوانند از این خدمات بهرهمند شوند. در سال ۱۴۰۳، تعداد خدمات ارائهشده به ۵۸۴۲ مورد رسید که نسبت به سال ۱۴۰۲ بیش از ۴۷ درصد رشد داشته است.
وی در پایان تأکید کرد: توسعه خدمات الکترونیک و افزایش دسترسیپذیری آنها گامی مهم در جهت ارتقای شفافیت، کارایی و رضایتمندی شهروندان در تعامل با دولت است.