کیانوش کیامرز روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ایستگاه بسیج از مهمترین ایستگاه های باقیمانده از بخش اول خط سوم است که در صورت انتشار اوراق مشارکت، تکمیل این ایستگاه سرعت می گیرد.
وی بیان کرد: هم اینک کارگاه طرح قطارشهری مشهد با قوت فعال است و در خط سوم تمرکز روی سکوهای دوم ایستگاه های میدان شهدا، باب الجواد (ع) و پایانه مسافربری و کامل کردن تجهیزات داخل ایستگاهی بوده که برای تکمیل آن ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
مدیر عامل شرکت قطارشهری مشهد خاطر نشان کرد: در خط چهارم نیز حفاری پنج کیلومتر از تونل توسط دستگاه حفاری تی.بی .ام از مسیر خواجه ربیع به سمت چهارراه راه آهن انجام شده و حفاری ادامه دارد.
کیامرز گفت: حفاری تونل خط سوم در مسیر قاسم آباد نیز در حال اجرا است.
به گزارش ایرنا، مشهد پس از تهران دومین شهر کشور است که در سال ۱۳۸۹ به خط قطار شهری مجهز شد و هم اینک برای این کلانشهر چهار خط تعریف شده که خطوط یک و ۲ در حال بهره برداری است و خطوط سوم و چهارم نیز در دست ساخت است.
خط یکم قطار شهری مشهد به طول ۱۹ کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیلآباد این شهر، اسفند ۱۳۸۹ به بهرهبرداری رسید و هماکنون روزانه به طور میانگین ۱۳۰ هزار نفر در این مسیر جا بهجا میشوند، مسیر توسعه چهار و نیم کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر سال ۱۳۹۴ به بهره برداری رسید.
عملیات حفاری ۱۴ و نیم کیلومتری خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی، پانزدهم بهمن ۱۳۹۴ به پایان رسید و اسفند سال ۱۳۹۵ مرحله نخست این خط به طول هشت کیلومتر بهرهبرداری شد.
اواخر اسفند ۱۳۹۶ نیز با بهره برداری از ۲ کیلومتر دیگر از مسیر این خط، ایستگاههای سعدی و شریعتی به صورت آزمایشی به بهره برداری رسیدند و در سفر اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ رییس جمهوری وقت به مشهد، این خط با خط یکم در ایستگاه شریعتی پیوند خورد و ادامه این خط در ایستگاه میدان شهید کاوه نیز ۱۸ مرداد همان سال بهرهبرداری شد.
عملیات حفاری خط سوم قطار شهری مشهد نیز به طول ۳۰ کیلومتر که مسیر شهرک ابوذر تا قاسم آباد را پوشش میدهد، از نیمه دوم فروردین سال ۱۳۹۵ آغاز شده است و اردیبهشت ماه امسال با بهره برداری از بخش اول این خط به طول پنج کیلومتر از میدان شهدا تا پایانه مسافربری امام رضا (ع) خطوط مترو مشهد به حرم مطهر رضوی متصل شد.
عملیات حفاری خط چهارم نیز به طول ۱۷ و نیم کیلومتر از انتهای خواجه ربیع تا شهرک شهید رجایی با ۱۵ ایستگاه از خرداد ۱۴۰۰ آغاز شد.