به گزارش ایرنا از روابط عمومی و امور بینالملل سازمان منطقه آزاد کیش، علی حسنلو روز دوشنبه با اعلام این خبر افزود: باتوجه به محدودیتهای بهوجود آمده در مسیرهای پروازی، تمهیدات لازم برای اسکان و خدمترسانی مطلوب به مسافران از سوی این معاونت و با همکاری جامعه هتلداران جزیره انجام شده است.
وی بیان کرد: بلافاصله پس از لغو پروازها، نشستهای هماهنگی با حضور مسئولان برگزار و با مصوبه شورای تامین و ابلاغ آن به هتلها، تمدید اقامت گردشگران با پایینترین نرخ ممکن در دستور کار قرار گرفت.
معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش با قدردانی از همراهی هتلها و مراکز گردشگری، تاکید کرد: نظارتهای میدانی بر عملکرد مراکز اقامتی بهصورت مستمر ادامه دارد و مسافران میتوانند در صورت نیاز، شکایات و نظرات خود را از طریق سامانه ۱۲۴ سازمان منطقه آزاد کیش ثبت کنند تا در سریعترین زمان ممکن رسیدگی شود.
دبیرکل جامعه هتلداران کیش نیز ضمن تاکید بر حفظ آرامش و شرایط پایدار برای مهمانان، اظهار کرد: از نخستین ساعات بروز این وضعیت لغو پروازها، اطلاعرسانی کامل به هتلها انجام شد و برخورد مسئولانه و حرفهای با مسافران در دستور کار قرار گرفت.
مهرداد تاوتلی ادامه داد: باتوجه به اشغال بالای هتلها در ایام تعطیلات (بیش از ۹۰ درصد)، بسیاری از گردشگران تمایل به ادامه اقامت داشتند و در این راستا، امکان تمدید اقامت با تخفیف بیش از ۸۰ درصد فراهم شد؛ در مواردی نیز بدون دریافت هزینه، خدمات اقامتی ارائه گردید.
وی بیان کرد: ارائه خدمات اقامتی شامل صبحانه، نظافت و سایر امکانات، بدون کاهش کیفیت ادامه دارد و مکانیزم رسیدگی سریع به شکایات احتمالی نیز فعال است.
به گفته دبیرکل جامعه هتلداران کیش، در حال حاضر حدود ۶۰ درصد ظرفیت اقامتی جزیره در اختیار گردشگران است و شمار مسافران مقیم در هتلها و مراکز اقامتی جزیره بین ۱۵ تا ۱۷ هزار نفر برآورد میشود.