به گزارش ایرنا، بهادر اسدی روز شنبه در نخستین جلسه شورای سیاستگزاری نظام مراقبت اجتماعی دانشآموزان (نماد) در سنندج اظهار کرد: تدوین اطلس آسیبهای اجتماعی و روانی دانشآموزان توسط آموزش و پرورش بسیار ضروری و مبنای آغاز کار مراقبت اجتماعی از این قشر است.
وی افزود: در راستای تلاش سازمان یافته علمی و فراقوهای به منظور کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی دانشآموزان، سند ائتلاف نظام مراقبت اجتماعی دانشآموزان در سال ۹۴ تصویب شد که طبق این سند، آموزش و پرورش به همراه ۱۴ نهاد دیگر مکلف به اجرای نظام مراقبت از دانش آموزان در برابر آسیبهای اجتماعی است.
اسدی بر ضرورت اطلاعرسانی از خط ملی نماد با تلفن گویای ۱۵۷۰ تاکید و اضافه کرد: سایر ادارات و نهادها باید در فراهم کردن بسترها و ساختارهای اجرای آموزش های نماد و فرایندهای اطلاعرسانی و مداخله و ارجاع دانشآموزان به آموزش و پرورش کمک کنند.
وی به آموزش و پرورش پیشنهاد داد یک روز در هفته به آموزش مهارتهای اساسی زندگی فردی و اجتماعی در مدارس اختصاص یابد.