به گزارش خبرنگار ایرنا، ولی چگینی روز سهشنبه در نشست شورای ترافیک استان قزوین، با اشاره به اینکه بایستی یک ساختمان پزشکان بسازیم که تا ۵۰ سال آینده مشکل ترافیکی برای شهر ایجاد نکند، اظهار کرد: ساختمانی با داشتن ۱۳ طبقه و پارگینگ مجزا می تواند جمعیت ترافیکی از هسته مرکزی شهر را دور کند.
وی تصریح کرد: طبقات این ساختمان نیز باید به حوزههای تخصصی، درمانی و آزمایشگاهی اختصاص بیابد که در همین رابطه یک مکان در حوالی بیمارستان پاستور جانمایی شده و قرار است که در آینده نزدیک در این رابطه به سرمایه گذار واگذار شود.
چگینی تاکید کرد: راه و شهرسازی نیز زمینهای بسیار خوبی دارد که می توان از این ظرفیتها برای ساخت ساختمان پزشکان و ترافیک زدایی از هسته شهر اقدام کرد.
این عضو شورای شهر با بیان اینکه شهرداری قزوین باید اولویت هزینههای ترافیکی را به هسته شهر اختصاص میداد، ادامه داد: شهرداری ۳۰ هزار میلیارد ریال هزینه تقبل کرد تا میدان تره بار را به جاده بویین زهرا منتقل کند، اما تمام شهر نگران ترافیک هسته مرکزی شهر هستند و به نظر میرسد جا داشت که هسته مرکزی در مقابل میدان تره بار در اولویت کار قرار گیرد.
چگینی خاطرنشان کرد: هزینه ترافیک زدایی در هسته مرکزی شهر در نهایت هشت هزار میلیارد ریال بود که چند برابر آن برای میدان تره بار هزینه شده، بنابراین امروز باید بتوانیم در نقاط مختلف شهر قزوین با ساخت ساختمان پزشکان بار تارفیکی را کاهش دهیم.
این عضو شورای شهر قزوین در ادامه به موضوع پل هوایی ویژه عابران پیاده اشاره کرد و یادآور شد: احداث ۱۳ پل مورد نظر ما قرار داشت که هشت مورد آن تصویب شده و به جای سازمان زیباسازی شهرداری، آن را به سرمایه گذار خواهیم داد.
وی بر نصب پل عابر پیاده در مناطق ناصرآباد و مشعلدار نیز تاکید کرد و گفت: نصب پل عابر پیاده در این محدوده بسیار مهم است تا بتواند میزان تصادفات منجر به فوت را کاهش دهد.
عضو شورای شهر قزوین خاطرنشان کرد: احداث چهار پارکینگ خودرو در خیابان عبید زاکانی، پشت مسجد مولارودی خان، نرسیده به پل طالقانی و سرچشمه از دیگر اقدامات مدیریت شهری قزوین در رابطه با موضوع ترافیک قرار دارد.