فرماندار مراغه: نیمی از ۴۲۴ مدرسه شهرستان به نوسازی نیاز دارد

فرماندار مراغه: نیمی از ۴۲۴ مدرسه شهرستان به نوسازی نیاز دارد
 مراغه - ایرنا - معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار شهرستان ویژه مراغه با تأکید بر اهمیت نهضت توسعه عدالت آموزشی، گفت: نیمی از ۴۲۴ مدرسه این شهرستان به نوسازی نیاز دارد و رئیس‌جمهور با درک درست از وضع مدارس کشور، مدرسه‌سازی را با جدیت در استان های مختلف پیگیری می‌کند.

به گزارش ایرنا «امین امینیان» شامگاه سه‌شنبه در نشستی که با خیران مدرسه‌ساز این شهرستان در محل فرمانداری تشکیل شد، افزود: دولت با وجود اینکه تمام تلاش خود را به کار گرفته است، به تنهایی نمی‌تواند مسئولیت نوسازی مدارس کشور را در اختیار بگیرد بر این اساس جلب مشارکت خیران در این زمینه بسیار حائز اهمیت است.

نشست فرماندار مراغه با خیران مدرسه ساز
نشست فرماندار مراغه با خیران مدرسه‌ساز؛ عزم دولت چهاردهم برای توسعه عدالت آموزشی

وی با تاکید بر اینکه توسعه کشور در گرو توسعه آموزش و پرورش و عدالت آموزشی است، ادامه داد: اگر ما بتوانیم آموزش خوبی ارائه دهیم، می‌توانیم بسیاری از مشکلات خودمان را رفع کنیم.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه همچنین به برگزاری جلسات متعدد با طیف‌های مختلف اشاره کرد و گفت: هدف ما پیدا کردن راهکارهایی برای توسعه روزافزون عدالت آموزشی است؛ ضمن توجه به اینکه دولت نیز زمینه‌هایی برای سرمایه‌گذاری در صنایع فراهم کرده است.

«امینیان» با اشاره به اولویت نوسازی ۱۷ مدرسه شهرستان، بیان کرد: مدارسی که نوسازی می‌شود، به نام خیران نامگذاری خواهد شد و امیدواریم شاهد مشارکت حداکثری خیران مدرسه‌ساز شهرستان باشیم.

وی با اشاره به وجود ۱۱ مدرسه سنگی در مراغه نیز گفت: این شهرستان نسبت به برخی دیگر از شهرستان‌های استان به توجه بیشتری نیاز دارد.

وی افزود: در چند سال گذشته ۱۰۰ مدرسه نوسازی شده است و امیدواریم با همکاری خیران و مسئولان، بتوانیم شرایط بهتری برای آموزش و پرورش شهرستان فراهم کنیم.

به گزارش ایرنا، از ۱۷ مدرسه این شهرستان که باید در اولویت نوسازی شود، هشت مدرسه سنگی و چهار مدرسه کانکسی است؛ همچنین در زمان حاضر ۹ مدرسه خیرساز شهرستان مراغه در حال ساخت است.

مراغه ۱۳۰ خیر مدرسه‌ساز دارد که کم‌سن‌ترین آنان ۱۴ ساله و مسن‌ترین آنان ۹۴ ساله هستند «حمیدرضا خان محمدی» معاون وزیر آموزش و پرورش همزمان با پنجم آذرماه و سالروز تاسیس سازمان بسیج مستضعفان، دستور آغاز اجرای نهضت محرومیت‌زدایی از فضاهای آموزشی در دولت چهاردهم را اعلام کرد.

اجرای این طرح در حقیقت در سایه تاکید رییس‌جمهور و با تکیه بر تفکر بسیجی آغاز شد و از آنجایی که سطوح محرومیت‌زدایی در استان‌ها یکسان نیست، مشکلات این بخش با شکل‌دهی جریان‌های مردمی رفع می‌شود.

ضمن توجه به اینکه توسعه عدالت آموزشی و محرومیت‌زدایی از فضاهای آموزشی اولویت‌دار، کاهش تراکم کلاس‌های دولتی بالای ۳۵ نفر بر اساس جدول ۲۰ ماده ۸۷ قانون برنامه هفتم پیشرفت، افزایش سرانه فضای آموزشی مناطق بحرانی زیر سه مترمربع به ازای هر دانش‌آموز و توسعه مشارکت‌های مردمی و دستگاه‌های دولتی و نهادهای عمومی و بنگاه‌های اقتصادی در چارچوب مسئولیت‌های اجتماعی و افزایش مشارکت خیران مدرسه‌ساز از اهداف اصلی آن است.

همت رییس‌جمهور برای محرومیت‌زدایی از فضاهای آموزشی

شخص رئیس‌جمهور به موضوع مهم محرومیت‌زدایی از فضاهای آموزشی کشور توجه ویژه دارد و ورود شخص اول اجرایی کشور به موضوع زدودن غبار محرومیت از کالبد نظام تعلیم و تربیت، یک فرصت تاریخی است.

دکتر پزشکیان از ابتدای دولت چهاردهم بر ضرورت محرومیت‌زدایی از فضاهای آموزشی کشور تاکید کرد که به دنبال آن در جلسات مختلف ضمن تبیین موضوع دستورالعمل نهضت محرومیت‌زدایی از فضاهای آموزشی تنظیم، و این طرح پنجم آذر سال گذشته و همزمان با روز تاسیس بسیج در منطقه کمتر توسعه‌یافته «کلات» به صورت آزمایشی آغاز به کار کرد.

عزم دولت چهاردهم برای توسعه عدالت آموزشی و تامین اعتبارات مورد نیاز برای آن، افق روشنی را پیش‌روی نوسازی و تجهیز مدارس قرار داده است.

 

 منبع خبر

قیمت روز طلا، سکه و ارز

جدیدترین ها