به گزارش ایرنا، احسان مشگلانی روز دوشنبه در جلسه «هماندیشی مدیران روابط عمومی ادارات و اصحاب رسانه خوانسار» افزود: نحوه صحیح و علمی استفاده از رسانه چه برای نقد و مطالبه گری اصولی و چه انعکاس اقدامات و عملکرد مدیران، می تواند ابزار و رکنی مهم برای امید آفرینی در جامعه باشد.
وی با بیان اهمیت نقش مدیران روابط عمومی دستگاهها برای انعکاس دقیق اقدامات و شفاف سازی عملکرد آن اداره در بین مردم، تصریح کرد: چنانچه مدیر مربوطه از دانش و تجربه کافی در این حوزه برخوردار نباشد، موجب ایجاد نارضایتی از آن دستگاه، در افکار عمومی خواهد شد.
مدیر کل روابط عمومی استانداری با گله مندی از ناهماهنگی داخل برخی از دستگاه ها در پاسخ به مراجعه کنندگان که موجب نارضایتی آنها می شود، گفت: مدیر روابط عمومی هر دستگاه باید با تشکیل جلسات درون سازمانی برای هم افزایی و هماهنگی بین بخش های مختلف و حل ناهماهنگی ها اقدام کنند.
وی با عنوان اینکه امروزه و در رقابت جهانی میان رسانهها، زمان انتشار خبر از اهمیت خاصی برخوردار است، خاطرنشان کرد: انتشار روایت صحیح اول بخصوص از اتفاقات مهم توسط رسانه ها، در القای ذهنی مخاطبان عام، نقش پررنگی دارد.
مشگلانی با بیان اینکه روابط عمومی خط مقدم اعتماد سازی بین مسوولان و مردم است، اظهار کرد: مدیران این حوزه باید به منظور شفاف سازی و تحقق این امر، ضمن ایجاد تعامل با پایگاههای اطلاع رسانی قانونی دیگر، برای انتشار برخی از موضوعات، اقدام کنند.
وی همچنین در باره نحوه برخورد با رسانههای غیررسمی، افزود: در گام نخست باید گردانندگان آنها شناسایی شود و سپس با برقراری ارتباط دوطرفه و شنیدن مطالبات آنها و ذکر محدودیتهای سازمانی، این مساله کنترل و مدیریت شود.
شهرستان خوانسار در فاصله ۱۶۰ کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.