به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی آقابراری روز چهارشنبه در نشست بزرگداشت روز روابط عمومی با حضور فعالان این حوزه در دستگاههای اجرایی استان سمنان، بیان کرد: روابط عمومیها باید چشم بینا و گوش شنوای سازمانها باشند، اما جایگاه واقعی این حوزه هنوز به رسمیت شناخته نشده و اعتبارات لازم نیز برای این کار در این حوزه تامین نمیشود.
وی تاکید کرد: روابط عمومیها باید روایتگر صادق و تصمیمساز سازمانها باشند و تثبیت جایگاه و تامین منابع مناسب برای حوزه روابط عمومی از ضرورتهاست.

وی با بیان اینکه روابط عمومی فقط وظیفه انتقال اخبار ندارد بلکه باید تصمیمساز، اعتمادآفرین و روایتگر موثر عملکردها باشد، ادامه داد: ارتباط با جامعه باید شفاف، دوسویه و بر پایه ابزارهای نوین باشد و مسوولان روابط عمومی باید روایت دقیق و انسانی از عملکرد دستگاهها ارایه دهند.
این مسوول با اشاره به ضرورت همافزایی بین روابط عمومیها گفت: فعالان این حوزه باید با هم همکاری، پوشش خبری متقابل و حمایت عملی داشته باشند تا در مواجهه با فشارها و مطالبات بیرونی، یکپارچه و توانمند عمل شود.
وی با تاکید بر اهمیت جایگاه روابط عمومیها، افزود: جایگاه روابط عمومی به صورت مصوبهای شاخص، تثبیت و در سطوح عالی کشور مانند هیات دولت مطرح شود.
عملکرد «شهدای خدمت» الگوی رفتاری است
آقابراری با اشاره به فرارسیدن سالگرد عروج شهدای خدمت بهویژه شهید آیتالله رئیسی، شهید امیرعبداللهیان و همراهان، گفت: نگاه به این شهدا فقط نگاه به چند شخصیت نیست. بلکه نگاهی به یک مکتب، یک ایده و یک روش مدیریتی است که باید به نسلهای آینده منتقل شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با بیان اینکه شهید رئیسی و دیگر شهدای خدمت نماد مردمیبودن، فقرشناسی، جهاد، صداقت و حضور در میدان بودند، اضافه کرد: این نگرش باید الگوی رفتاری مسئولان باشد و تکریم یاد این شهدا، یک مسوولیت عمومی برای دستگاهها و مردم است.
در این نشست تعدادی از مسوولان و فعالان روابط عمومی دستگاههای اجرایی استان سمنان برخی مسایل و مشکلات فعالیت در این حوزه را بیان و رفع موانع کار روابط عمومی را مطالبه کردند.