استاندار ایلام: روابط عمومی‌ها در ترویج روحیه امید و نشاط نقش‌آفرینی کنند

استاندار ایلام: روابط عمومی‌ها در ترویج روحیه امید و نشاط نقش‌آفرینی کنند

 ایلام - ایرنا - استاندار ایلام توضیح داد که روابط عمومی‌ها می‌توانند به‌عنوان نهادهای اثرگذار در ترویج روحیه امید، نشاط و اعتماد عمومی نقش‌آفرینی کنند؛ امیدآفرینی نه به معنای نادیده‌گرفتن مشکلات، بلکه مبتنی بر تبیین صادقانه برنامه‌ها و اقدام‌ها، ترسیم چشم‌انداز آینده و برجسته‌سازی ظرفیت‌ها و موفقیت‌ها است.

به گزارش ایرنا، احمد کرمی روز دوشنبه در نشست با مدیر و کارکنان اداره کل روابط عمومی استانداری ایلام گفت که در شرایطی که جامعه نیاز به آگاهی بخشی بیشتر از خدمات و دستاوردهای دولت است، روابط عمومی حرفه‌ای با تولید محتوای الهام‌بخش، روایت موفقیت‌های ملی و محلی، معرفی الگوهای مثبت، اطلاع‌رسانی شفاف و تقویت پیوند دوطرفه با مردم، می‌تواند در کاهش اضطراب اجتماعی و افزایش تاب‌آوری جامعه مؤثر باشد. در واقع، امیدسازی یکی از مهم‌ترین ابعاد مسئولیت اجتماعی روابط عمومی‌هاست که در کنار اقناع افکار عمومی، به انسجام اجتماعی و پایداری سرمایه اجتماعی کمک می‌کند.

وی ادامه داد: روابط عمومی موفق، حتی در بحران‌ها، می‌تواند با مدیریت دقیق اطلاعات و ایجاد حس مشارکت در جامعه، به جای یأس و بی‌اعتمادی، احساس توانمندی و همدلی را تقویت کند.به‌ همین‌دلیل، آموزش نیروی انسانی متخصص، تدوین راهبردهای امیدمحور و نگاه راهبردی به نقش رسانه، از ضرورت‌های ایفای مؤثر این مأموریت مهم است.

کرمی تاکید کرد که امروز بیش از هر زمان دیگری، جامعه به پیام‌های امیدبخش، شفاف و واقعی نیاز دارد؛ پیام‌هایی که با زبان مسئولیت‌پذیری، نه فریب، بلکه واقع‌بینی همراه با امید را به مردم منتقل کند. این همان نقشی است که روابط عمومی‌ها باید با درایت، تخصص و تعهد بر عهده بگیرند.

استاندار ایلام بیان کرد: روابط عمومی به‌عنوان چشم و گوش سازمان، نقش حیاتی در برقراری پیوند مؤثر با مردم ایفا می‌کند. این نهاد نه‌تنها وظیفه انتقال دقیق، شفاف و به‌موقع اطلاعات به افکار عمومی را بر عهده دارد، بلکه باید بازتاب‌دهنده صادق و مسئول دغدغه‌ها، مطالبه‌ها و بازخوردهای مردمی به درون سازمان نیز باشد.

وی افزود: در دنیای امروز که شفافیت و پاسخ‌گویی از ارکان حکمرانی خوب به شمار می‌رود، روابط عمومی‌ها باید به‌عنوان صدای مردم در سازمان عمل کنند و درک ژرفی از انتظارها و نیازهای جامعه داشته باشند.

کرمی توضیح داد کارکرد اثربخش روابط عمومی می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در ساخت تصویر ذهنی مثبت از سازمان در جامعه داشته باشد. اعتبار و اعتماد عمومی، سرمایه‌ای گران‌بها است که حفظ و تقویت آن در گرو عملکرد حرفه‌ای و مبتنی بر اصول اخلاقی روابط عمومی‌ها است.

وی اضافه کرد: فراتر از تبلیغات سطحی، روابط عمومی‌ها باید به مدیریت هوشمندانه ارتباطات، تولید محتوای دقیق، اقناع مخاطب و تقویت سرمایه اجتماعی سازمان بپردازند.

بلندپایه‌ترین مدیر دولت چهاردهم در استان ایلام همچنین یکی از چالش‌های اصلی روابط عمومی در کشور را نگاه ابزاری و تشریفاتی برخی مدیران به این حوزه دانست و ابراز کرد مادام که روابط عمومی به‌عنوان بازوی تخصصی در تصمیم‌سازی، تحلیل افکار عمومی و هدایت ارتباطات راهبردی به رسمیت شناخته نشود، نمی‌توان انتظار کارآمدی واقعی از این بخش داشت.

کرمی با تحلیل حوزه ارتباطات و گستره قدرت و نفود رسانه به تشریح راهکارهای ارتقای جایگاه روابط عمومی پرداخت و گفت که تخصص‌گرایی و آموزش مستمر یکی از راهکارهای مهم در این حوزه است، استفاده از نیروهای متخصص، آموزش‌دیده و به‌روز در حوزه ارتباطات و رسانه، گامی اساسی برای ارتقای عملکرد نهاد روابط عمومی است.

استاندار ایلام افزایش اختیارهای ساختاری و ارتقای جایگاه سازمانی را در تقویت نقش روابط عمومی ها موثر توصیف کرد و افزود که راهکار موثری دیگر، تقویت جایگاه سازمانی روابط عمومی در سطح تصمیم‌سازی و مشارکت در نشست‌های کلیدی، به افزایش اثربخشی آن کمک می‌کند.

وی ادامه داد که استفاده از فناوری‌های نوین ارتباطی و بهره‌گیری از رسانه‌های اجتماعی، تحلیل داده‌های ارتباطی و تولید محتوای خلاقانه، روابط عمومی‌ها را به‌روز و همگام با نیازهای جامعه نگه می‌دارد.

 

 منبع خبر

قیمت روز طلا، سکه و ارز

جدیدترین ها