تلفن اورژانس اجتماعی استان مرکزی هشت هزار و ۸۳۰ بار به صدا درآمد

تلفن اورژانس اجتماعی استان مرکزی هشت هزار و ۸۳۰ بار به صدا درآمد
 اراک - ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: تلفن اورژانس اجتماعی(۱۲۳) این استان در سال گذشته هشت هزار و ۸۳۰ بار به صدا درآمد.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان مرکزی، محمود حسین‌آبادی، افزود: بیشترین فراوانی تماس‌ها مربوط به موارد نیاز به مشاوره و ارجاع به منابع حمایتی و تخصصی بود و پس از آن، اختلافات خانوادگی حاد، افکار و رفتارهای خودکشی، کودک‌آزاری و همسرآزاری در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

وی بیان کرد: این تماس‌ها شامل گروه‌های مختلفی از جامعه بودند که نیازمند خدمات روانشناختی، مددکاری، حمایت‌های حقوقی یا مداخله فوری در بحران‌ بودند.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی به افزایش تماس با اورژانس اجتماعی اشاره کرد و گفت: خط تلفن اورژانس اجتماعی ۱۲۳، به عنوان آسان‌ترین و مطمئن‌ترین مسیر دسترسی شهروندان به خدمات روانی، اجتماعی و حمایتی، به صورت شبانه‌روزی و رایگان در اختیار عموم مردم قرار دارد.

حسین‌آبادی افزود: این سامانه، در کوتاه‌ترین زمان ممکن، امکان مداخله در بحران‌ها و ارجاع به خدمات تخصصی درون و برون‌سازمانی را فراهم می‌کند.

وی با تأکید بر اهمیت نقش اورژانس اجتماعی در پیشگیری و کنترل آسیب‌های اجتماعی گفت: گروه‌های هدف خدمات اورژانس اجتماعی شامل کودک‌آزاری، همسرآزاری، معلول‌آزاری، سالمندآزاری، کودکان کار و خیابانی، زنان و دختران در معرض آسیب، دختران فراری و افراد دارای بحران‌های روانی مانند افکار خودکشی هستند.

وی، پاسخ‌گویی تخصصی، حضور میدانی در مواقع بحرانی و ارجاع به مراکز تخصصی، بخشی از خدمات گسترده اورژانس اجتماعی است.

۶۵ هزار توانجو در استان مرکزی از خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند.

 

 منبع خبر

قیمت روز طلا، سکه و ارز

جدیدترین ها