معاون وزیر نفت: روابط عمومی‌های صنعت گاز در جنگ ترکیبی نقش مؤثر ایفا کنند

معاون وزیر نفت: روابط عمومی‌های صنعت گاز در جنگ ترکیبی نقش مؤثر ایفا کنند
 بوشهر- ایرنا- مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: روابط عمومی‌های این صنعت باید از حالت سنتی خارج و به روابط عمومی‌های به‌روز و اقتضایی تبدیل شوند تا بتوانند در جنگ ترکیبی نقش مؤثر ایفا کنند.

به گزارش ایرنا، سعید توکلی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در سی و نهمین نشست تخصصی، آموزشی رؤسای روابط عمومی صنعت گاز کشور که در شهر جم استان بوشهر در حال برگزاری است افزود: امروز با جنگ ترکیبی روبرو هستیم که مقام معظم رهبری نیز بر توجه جدی به آن تأکید کرده‌اند؛ جنگی که دشمن، خاکریز و سلاح‌هایش مشخص نیست و هر روز با سلاح‌ها و روش‌های جدیدی وارد می‌شود.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی، انعکاس درست عملکرد هر بخش از کشور به بهترین نحو ممکن، هنر روابط عمومی است که باید با نفوذ در بدنه جامعه، اقدامات را بدرستی منعکس کند.

توکلی بیان کرد: اهمیت دادن به دشمن و دست کم نگرفتن آن مهم است، اما مهم‌تر از آن، زحمات سربازان بخش اقتصادی کشور است که اگر بدرستی دیده شود، معجزه‌ای بزرگ محسوب می‌شود.

معاون وزیر نفت در امور گاز گفت: وظیفه روابط عمومی‌ها این است که با توجه به شرایط جنگ ترکیبی و اقدامات انجام شده، از طریق مکانیزم‌های مختلف و ابزارهای نوین مانند هوش مصنوعی و فضای مجازی، این اقدامات را به بهترین شکل منعکس کنند.

توکلی بیان کرد: اهمیت روابط عمومی فراتر از یک حلقه ارتباطی بین پرسنل و مدیر یا سازمان و بیرون سازمان است و باید متناسب با شرایط محیطی واکنش مناسب و اقدامات پیشگیرانه و پیش‌بینانه داشته باشد.

وی یادآورشد: یک روابط عمومی خوب نه تنها باید عکس‌العمل مناسب به مشکلات نشان ‌دهد، بلکه باید بتواند مشکلات را در محیط شناسایی و با مدیریت آن، از تبدیل شدن مساله به معضل و چالش برای سازمان جلوگیری کند.

محتوای آموزشی و کیفیت دوره‌های برگزارشده؛ عامل اصلی موفقیت در بحث آموزش

وی اظهار کرد: برغم همه زحماتی که برای ایجاد زیرساخت‌ها کشیده شده، اما زیرساخت تنها یک درصد کار است و ۹۹ درصد موفقیت و کارآیی این زیرساخت به محتوای آموزشی و کیفیت دوره‌های برگزارشده در آن، بستگی دارد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران به تجربه آموزش غیرحضوری در زمان کرونا اشاره کرد و افزود: در آن زمان، ۷۰ درصد آموزش کشور به آموزش غیرحضوری تبدیل شد و فرصت بزرگی برای توسعه آموزش‌های صنعت گاز ایجاد کرد.

پویایی روابط عمومی ها با ارایه ایده‌های خلاقانه امکان پذیر است

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت نیز در این نشست گفت: وظایف روابط عمومی مانند سایر واحدهای سازمان، در یک چارچوب مشخص و تعریف شده نیست، بلکه کارکنان این واحد باید دائم درگیر شوند و ایده‌های خلاقانه ارایه دهند.

مجید بوجارزاده افزود: روابط عمومی می بایست با تمامی بدنه و ذینفعان شرکت در ارتباط باشد و شرکت ملی گاز ایران این پویایی را بخوبی از خود نشان داده است.

وی با بیان این که سال گذشته، سال بسیار سخت و آزمونی سخت تر بود، گفت: برغم همه دشواری‌ها و چالش‌هایی که وزارت نفت در بحث توزیع سوخت بویژه در بخش نیروگاهی و مدیریت مصرف آن داشت، شاهد بودیم که با همدلی و همکاری، از پس این موارد به خوبی برآمد.

بوجارزاده اقدامات وزارت نفت در سال گذشته را مطلوب عنوان کرد و گفت: انتخاب مدیران آشنا با تمام ظرایف این صنعت و برنامه ریزی دقیق و انسجام و هماهنگی سازمانی، موجب شد تا چالش توزیع سوخت و مدیریت مصرف با تلاشی ویژه، به بهترین وجه مدیریت شود.

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت با بیان این که ۱۴۰۳، سال ویژه‌ای در تمامی بخش‌ها بود، ادامه داد: اما امسال با توجه به‌ تجربه خوب سال قبل، توقع مردم از ما بیشتر است و ما باید با برنامه ریزی منسجم، آماده ورود به فصل سرد باشیم.

بوجارزاده گفت: انتظار از روابط عمومی‌های گاز این است که در بحث مواردی چون بهینه سازی، مدیریت مصرف بهینه و ایجاد کمپین‌های مختلف که سال قبل بخوبی روی آن کار کردند، سال جدید را با برنامه ریزی بهتری وارد بشوند.

وی افزود: هرچند مدیریت بهینه مصرف در واقعیت، ارتباطی مستقیم با روابط عمومی‌ها ندارد، ولی بخش های دیگر هنوز به این باور نرسیده اند که برای مدیریت مصرف، تمامی سازمان ها و نهادها باید پای کار بیایند.

بوجارزاده یادآورشد: همانند سال گذشته که سال سختی بود ولی خوب مدیریت شد باز هم باید کار ویژه‌ای در این زمینه داشته باشیم تا نقش خود را در این مسیر بخوبی ایفا کنیم.

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت اظهار کرد: تلاش کنیم تا در سال جدید پیام‌های آموزشی پیرامون مصرف درست گاز با محتوای هدفمندتر تولید شود.

بوجارزاده ادامه داد: بحث الگوی مصرف را باید ویژه تر بررسی کنیم زیرا مقام معظم رهبری بر این موضوع تاکید داشتند که اصلاح الگوی مصرف را سرلوحه کارهایمان قرار دهیم.

وی افزود: استفاده از شیوه نامه‌ها در این زمینه بسیار مفید است، باید با ذینفعان ارتباط برقرار و بویژه در شرکت گاز که با مردم در ارتباط هستند، به آنان پاسخ صریح دقیق و سریع دهید.

بوجارزاده با بیان این که خلاقیت سازمانی در تولیدات محتوایی لازم است، تصریح کرد: یکی از نکات مهم، پیش بینی اتفاقات و حوادث است و پروتکل‌های تعریف شده باید هر ساله تمرین شود.

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت بیان کرد: مسلح شدن به ابزارهای نوین مثل هوش مصنوعی، توانایی در طراحی و اجرای کمپین‌های مختلف مثل کمپین دو درجه کمتر که قابلیت جذب و گسترش سریع بین مردم را داشته باشند، بسیار مهم است.

پویش دو درجه کمتر نقطه عطفی در مصرف بهینه گاز در زمستان ۱۴۰۳

رئیس روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران اظهار کرد: سنجش اثربخشی اقدامات اطلاع رسانی و فرهنگسازی مصرف بهینه گاز طبیعی در زمستان ۱۴۰۳، وضعیت روشنی را به ما نشان داد.

سیدحسن موسوی ادامه داد: براساس نظر جامعه ایران، پویش دو درجه کمتر که با ابتکار مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران و حمایت وزیر نفت و رئیس جمهور مطرح شد، نقطه عطفی در مصرف بهینه گاز در زمستان ۱۴۰۳ بوده است.

وی ادامه داد: بیش از ۷۳ درصد افراد در نظرسنجی اعلام کردند که این پویش را بخوبی درک کرده و با این پیشنهاد همراه شدند.

رئیس روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران در بخش دیگری از اظهارات خود، به تشریح بررسی اثربخشی ابزارهای اطلاع رسانی و فرهنگ‌سازی پرداخت و گفت: نقش صدا و سیما و شبکه‌های اجتماعی در ترویج مصرف بهینه گاز بسیار مهم بوده است.

موسوی بیان کرد: ما از این ظرفیت با روش‌های نوین در سال‌های پیش رو نیز بهره خواهیم برد و می بایست از ابزارهای نوین روابط عمومی برای پیشبرد امور استفاده کنیم.

وی افزود: بدون شک مرکز آموزش شهید بهشتی که در شهر جم واقع است، می‌تواند ما را در مسیر یادگیری و برگزاری دوره‌های اثربخش کمک کند.

رئیس روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران مرکز آموزش شهید بهشتی را نگینی در جنوب کشور عنوان کرد و گفت: امیدوارم برگزاری این دوره در این مکان، منشاء برگزاری دوره های موثرتر برای خانواده عظیم شرکت ملی گاز شود؛ باعث افتخار است که امروز بخش خوابگاهی این مرکز با حضور روابط عمومی‌ها به بهره‌داری رسید.

موسوی گفت: روابط عمومی ها طلاعیه دار اطلاع رسانی صدای مجموعه کارکنان صنعت گاز هستند.

شرکت پالایش فجر جم آماده دریافت گاز از پارس جنوبی است

مدیرعامل شرکت پالایش گازفجرجم در این نشست با وجود اینکه ساختار شرکت پالایش گازفجرجم دریافت گاز عسلویه نبوده است اما با اصلاحات لازم، امروز این آمادگی به قدر تولید و تصفیه دو فاز پارس جنوبی در کنار میادین نار و کنگان در این پالایشگاه وجود دارد.

مهندس سید محمد مهدی هاشمی افزود: شرکت پالایش گاز فجر جم ۱۸ میلیارد مترمکعب گاز در سال گذشته تولید داشته است که ۱۰ درصد بیش تر از میزان تکلیفی تعیین شده بود.

وی بیان کرد: تعمیرات اساسی در شرکت پالایش گازفجرجم نیز مطابق برنامه در حال انجام است و این عملیات مهم که بطور معمول تا نیم سال اول ادامه دارد، تلاش خواهیم کرد زمان آن را کاهش دهیم.

هاشمی گفت: روابط عمومی ها مسئولیت سنگینی بر عهده دارند و آن بازتاب زحمات گسترده همکاران در سطوح مختلف شرکت ملی گاز ایران است.

سی و نهمین نشست تخصصی، آموزشی رؤسای روابط عمومی صنعت گاز کشور در روزهای یکم و دوم اردیبهشت ماه جاری در مرکز آموزشی شهید بهشتی شهر جم استان بوشهر در حال برگزاری است.

 

 منبع خبر

قیمت روز طلا، سکه و ارز

جدیدترین ها