آموزش دیجیتال و مهارت‌محور جایگزین آموزش از راه دور دانشگاه پیام‌نور شود

آموزش دیجیتال و مهارت‌محور جایگزین آموزش از راه دور دانشگاه پیام‌نور شود
 تهران- ایرنا- نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس و رئیس فراکسیون دانشگاهیان مجلس تاکید کرد که به منظور جلوگیری از اضمحلال دانشگاه پیام‌نور، پیشنهاد می‌شود، آموزش از راه دور به آموزش دیجیتال و مهارت‌محور ارتقا یابد.

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، فرشاد ابراهیم‌پور روز دوشنبه در نشست مشترک روسای استانی و اعضای هیات رئیسه و مدیران کل دانشگاه پیام‌نور، این دانشگاه را میراث‌دار یکی از ماموریت های آن در عرصه اجتماعی علمی و فرهنگی دانست و اظهار داشت: این دانشگاه در کنار ظرفیت های موجود با چالش هایی روبرو است.

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس و رئیس فراکسیون دانشگاهیان مجلس مهمترین چالش دانشگاه پیام‌نور را ابهام در ماموریت‌ها بیان کرد و گفت: باید یک نقشه راه آینده نگرانه برای این دانشگاه ترسیم کنیم.

ابراهیم‌پور تاکید کرد: این نقشه راه باید مبتنی بر اصولی باشد که اولین اصل آن، تقویت نقش دانشگاه پیام نور در حکمرانی محلی است، موضوعی که از عهده روسای استانی برمی آید.

وی ادامه داد: دومین حرکت به سمت دانشگاه دیجیتال و هوشمند با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، آموزش‌های تطبیقی و داده محور است.

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس سومین اصل را باز تعریف نظام جذب و ارتقای هیات علمی دانست و افزود: امروز مهمترین موضوع و نیاز روز کشور ایجاد یک پیوند ساختاری با مراکز رشد پارک‌های علم و فناوری و مهارت آموزی دانشجویان است زیرا در حال ورود به قرن ۲۲ هستیم و دوره مدرک گرایی به سر آمده است.

این نماینده مجلس اظهار داشت: از طرفی ما در حال ورود به عصر مهارت آموزی هستیم و باید بتوانیم پیوندی را بین دانشگاه و سایر مراکز ایجاد کنیم.

ابراهیم‌پور معتقد است که دانشگاه پیام نور می تواند معمار آینده آموزش عالی ایران شود و این تنها با تصمیم‌سازی و سیاست گذاری وزارت علوم محقق خواهد شد و اراده‌ای که در دانشگاه پیام نور و مدیران آن وجود دارد.

وی یادآورشد: پیشنهاد می‌کنم دانشگاه پیام نور سند جامعی مبتنی بر برنامه هفتم پیشرفت و برنامه‌های وزیر علوم‌ تدوین کرده و وارد گام دوم حیات خود شود تا از این پیچ تاریخی عبور کنیم.

 

 منبع خبر

قیمت روز طلا، سکه و ارز

جدیدترین ها