به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا ظفرقندی روز سه شنبه در مراسم آیین تکریم و معارفه معاونان آموزشی وزارت بهداشت که در محل این وزارتخانه برگزار شد، اظهار داشت: حرکت علم رو به پیشرفت بوده و توقف ندارد و در کنار آن امر معلمی و آموزش نیز کاری پویا است.
وی با بیان اینکه اساس آموزش، تکریم و احترام استادان و فراهم آوری زمینه رشد دانشجویان، دستیاران، فلوشیب ها و ... است، افزود: این احترام باید در همه ابعاد مادی و معنوی سرلوحه کار باشد.
وزیر بهداشت تصریح کرد: در آموزش دانشجویان باید آنها را مثل فرزندان خود بدانیم و این نه تنها در حوزه آموزش پزشکی بلکه در حوزه اخلاق پزشکی و حوزه فرهنگ هم صدق میکند؛ به طوری که دانشجویان به انسانهای خوب تبدیل شوند یعنی هدف از آموزش آنها این نکته باشد که با علم خود به مردم خدمت کنند.
عضو کابینه دولت چهاردهم اضافه کرد: باید افرادی را تربیت کنیم که دلسوز بیمار باشند و مریض را مانند بچه یا پدر و مادر خود بدانند. برای همین باید زمینهای را فراهم کنیم که ارتباطمان با دانشجوها و دستیاران رودررو و چهره به چهره باشد.
ظفرقندی با بیان اینکه یکی از صدمات افزایش بی رویه ظرفیتها، دور شدن استاد از دانشجویان است، اظهار داشت: شکایاتی داشتهایم که کلاسهایی که باید ۶۰ نفر ظرفیت داشته باشند، ۱۲۰ دانشجو دارد که این کار هم به کیفیت علم و هم به آموزش اخلاق پزشکی ضربه میزند.
در این آیین از تلاش های ابوالفضل باقری فرد معاون پیشین آموزشی وزارت بهداشت با اهدای لوح یادبود قدردانی و سید جلیل حسینی به عنوان معاون جدید آموزشی معارفه شد.