آشپزی در شبکه نمایش خانگی
در میان برنامههای آشپزی شبکه نمایش خانگی ایران، «شام ایرانی» بیشترین اقبال و محبوبیت را داشته است. طبق اظهارات سعید ابوطالب، کارگردان این برنامه، میزان بازدید فصل اول «شام ایرانی» بیش از ۲ میلیارد دقیقه بوده است. وی همچنین اشاره کرده که بیش از ۶۰ درصد مخاطبان، این برنامه را از طریق دانلودهای غیرقانونی و شبکههای ماهوارهای تماشا میکنند. هر چند این برنامه هم کپی از یکی از برنامهها ماهوارهای بود. با حضور چهرههای مشهور و فرمت جذاب، فرصتهای تبلیغاتی بیشتری را فراهم میکنند.
«شفرونی» رکورد میشکند؟
با توجه به تجربه موفق «شام ایرانی»، برنامه جدید «شفرونی» به کارگردانی احسان علیخانی نیز میتواند با حضور چهرههای مشهور و فرمت جذاب، مخاطبان زیادی را جذب کند. اگر این برنامه بتواند ترکیبی از آموزش آشپزی و سرگرمی را ارائه دهد، احتمالاً موفقیت قابل توجهی خواهد داشت.