به گزارش همشهری آنلاین، باشگاه پرسپولیس پس از خصوصیسازی با بهرهگیری از حضور فعال کمیته اقتصادی اقتصادی باشگاه، شاهد تحولات چشمگیری در حوزه درآمدزایی بوده است. این باشگاه در سالهای اخیر به طور قابل توجهی در افزایش درآمدهای خود و کاهش بدهیها موفق عمل کرده و با رویکردهای خلاقانه و استفاده از ظرفیتهای تجاری موجود، پرسپولیس را به یکی از موفقترین باشگاههای ورزشی ایران در زمینه اقتصادی تبدیل کرده است.
یکی از مهمترین اقدامات پرسپولیس در ابتدای فصل گذشته و در راستای افزایش درآمد، انعقاد قرارداد با اسپانسر پیراهن بود. این باشگاه با شرکت صباباتری به توافق رسید تا نام این اسپانسر روی پیراهن پرسپولیس در فصل جدید لیگ برتر نقش ببندد. مبلغ این قرارداد که بین ۱۵۰ تا ۱۶۵ میلیارد تومان برآورد شده است، در مقایسه با قرارداد فصل قبلتر با یک شرکت اپراتور تلفن همراه (۱۱۰ میلیارد تومان)، افزایش چشمگیری را نشان میدهد و این موفقیت نشاندهنده توانایی پرسپولیس در جذب اسپانسرهای قدرتمند و افزایش ارزش تجاری برند باشگاه است
البته باشگاه پرسپولیس به این میزان از درآمدزایی اکتفا نکرده و در تلاش بود تا با فروش فضاهای تبلیغاتی دیگر روی پیراهن، شورت ورزشی و حتی جورابهای تیم، ۱۵۰ میلیارد تومان دیگر درآمد کسب کند که با تحقق این هدف درآمد حاصل از تبلیغات روی لباس پرسپولیس به ۳۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید و این رقم، پرسپولیس را به رکورددار درآمدزایی از تبلیغات روی لباس در لیگ برتر ایران تبدیل خواهد کرد. اهمیت این درآمدزایی زمانی بیشتر درک میشود که به سقف بودجه ۵۰۰میلیاردی لیگ برتر برای فصل آینده توجه کنیم.
پرسپولیس با اتکا به درآمدهای حاصل از اسپانسرها، قادر خواهد بود بخش قابل توجهی از هزینههای تیم خود را پوشش دهد و بدین ترتیب، بار مالی مالکیت جدید باشگاه را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. البته نباید از یاد برد که هزینههای باشگاه پرسپولیس نیز قابل توجه است. برآورد میشود که این باشگاه برای پرداخت رقم قرارداد بازیکنان و اعضای کادرفنی خود حداقل ۵۰۰ میلیارد تومان متعهد شود و با احتساب هزینههای جاری، این رقم افزایش خواهد یافت. با این حال، درآمدهای حاصل از اسپانسرها و تلاش تیم اقتصادی باشگاه، میتواند به تراز مالی مثبت و پایداری اقتصادی باشگاه کمک کند.
با این وجود در شرایطی که ارقام مربوط به قرارداد بازیکنان به شکل عجیبی صعودی بوده اهمیت نقش معاونت اقتصادی در باشگاههای بزرگ ورزشی مشخص میشود و طبیعتاً حضور افراد متخصص و کارآمد در این پست، در باشگاه پرهزینهای مثل پرسپولیس، میتواند به اتخاذ تصمیمات صحیح اقتصادی و افزایش درآمدهای باشگاه کمک شایانی کند. با ادامه این روند، میتوان انتظار داشت که پرسپولیس در سالهای آتی، به عنوان یک باشگاه ورزشی پیشرو در زمینه اقتصادی، به فعالیت خود ادامه دهد.
پرسپولیس رکورددار درآمدزایی از لباس

باشگاه پرسپولیس این فصل اعداد قابل توجهی را از اسپانسرهای روی پیراهن خود دریافت کرد.