قیمت جدید اطلس اعلام شد / کارخانه و بازار + جدول خرداد ۱۴۰۴

 قیمت جدید اطلس اعلام شد / کارخانه و بازار + جدول خرداد ۱۴۰۴
 قیمت جدید کارخانه و بازار اطلس اعلام شد.

به گزارش سرویس خودرو اقتصادآنلاین، براساس قیمت بازار محصولات سایپا در خرداد ۱۴۰۴، اطلس G دنده ای مدل ۱۴۰۳ به قیمت ۵۹۰ میلیون در بازار به فروش می‌رسد و اطلس G دنده ای مدل ۱۴۰۴ به قیمتی نزدیک به ۶۳۰ میلیون تومان در بازار آزاد معامله می‌شود.

برای خرید اطلس GL دنده ای مدل ۱۴۰۴ در بازار آزاد باید چیزی حدود ۵۸۰ میلیون تومان هزینه کنید. جهت اطلاع از آخرین قیمت بازار آزاد اطلس در خرداد ۱۴۰۴ جدول زیر را مطالعه کنید.

قیمت بازار آزاد اطلس - خرداد ۱۴۰۴

برند مدل کارکرد(کیلومتر) قیمت (تومان)
اطلس G دنده ای ۱۴۰۳ صفر ۵۹۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G دنده ای ۱۴۰۴ صفر ۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL دنده ای ۱۴۰۴ صفر ۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰

قیمت کارخانه اطلس

به گزارش سرویس خودرو اقتصادآنلاین، بر اساس قیمت کارخانه محصولات شرکت سایپا، اطلس G دنده ای مدل ۱۴۰۴ به قیمت ۵۰۹ میلیون و ۲۶۱ هزار تومان به فروش می‌رسد.

همچنین برای خرید اطلس GL دنده ای مدل ۱۴۰۴ از شرکت سایپا باید نزدیک به ۴۹۱ میلیون تومان هزینه کنید. جدول زیر را جهت استعلام قیمت کارخانه اطلس در خرداد ۱۴۰۴ مطالعه کنید.

قیمت کارخانه اطلس - خرداد ۱۴۰۴

برند

سال تولید

کارکرد (کیلومتر)

قیمت (تومان)

اطلس G دنده ای ۱۴۰۴ صفر ۵۰۹,۲۶۱,۰۰۰
اطلس GL دنده ای ۱۴۰۴ صفر ۴۹۱,۰۲۹,۰۰۰

مقایسه طراحی اطلس با شاهین

اولین نکته‌ای که در مقایسه ماشین اطلس با شاهین توجه را جلب می‌کند، تفاوت کلاس و جثه این خودروهاست. ماشین اطلس که همان استایل کوییک را دارد، یک هاچبک جمع و جور است. سایپا کوشیده با طرح بینی کوسه‌ای (Shark Nose)، خطوط تند و تیز و ایجاد تغییراتی محسوس در پشت این خودرو، نمایی مدرنیزه و شیک‌تر از کوییک ارائه بدهد.

البته اگر با ماشین فورد Ka Plus یا FIGU آشنایی داشته باشید در نگاه اول متوجه اسکی رفتن سایپا از دیزاین فورد در نمای جلو (به ویژه سپر، جلوپنجره و اینلت‌های هوا) خواهید شد. ماهیت الگوبرداری به خودی خود حرکت مخربی نیست، اما برای چهره اطلس مانند وصله ناجوری می‎‌ماند و با سبک کلی بدنه و زیبایی شناختی اطلس همخوانی ندارد.

در نمای جانبی اطلس، همچنان شاهد فرمت کلی تیبا ۲ هستیم و تکرار طراحی نخراشیده و عدم هماهنگی تیزی زوایای چراغ‌ها، پنجره‌ها و تریم‌ها با خطوط منحنی و نرم کلی و انحنای تخم مرغی روف رک (Roof Rack) ظاهر ناخوشایندی ایجاد می‌کند. در المان‌های متعددی مانند خطوط روی کاپوت، ساختار طرح عقب ماشین و دیفیوزرهای اسپرت، آثاری از تقلید از محصولات رنو کپچر و مرسدس بنز به چشم می‌خورد. این نقصان در طراحی، تا حدودی متوجه قدیمی بودن ساختار کلی اطلس است و پسرفتی برای این ماشین آپگریدی به حساب می‌آید.

در بررسی فرق خودرو شاهین و اطلس از نظر ظاهر و ساختار خارجی، به جرأت می‎‌توانیم بگوییم که شاهین برنده میدان است. رخ سایپا شاهین از زوایای جلو، عقب و جانبی، هماهنگی بیشتری را به نمایش می‎‌گذارد. البته برای تشکر کردن از طراحان سایپا زود است، چون دیزاین این خودرو نیز از ولکس واگن C۳۰ به فراوانی الهام گرفته شده تا چهره‌ای تقریباً عضلانی اما جمع و جور خلق شود. چراغ‌های دوتکه عقب، انحنای قابل قبول در صندوق و سپر عقب شاهین هم می‌توانند امتیازهایی برای طراحی این خودرو به حساب بیایند.

در مقایسه ماشین شاهین و اطلس، مشاهده می‌کنیم که شاهین از جلوپنجره مشبک و شیک‌تری با ساختار مینیمال و فریم کرومی برخوردار است. استفاده از دستگیره‌های کرومی به همراه رکاب‌های جذاب‌تر در مقایسه با ماشین اطلس، باعث می‌شوند تا به طور کلی شاهین استایل و نیمرخ زیباتری داشته باشد.

برچسب
 

 منبع خبر

قیمت روز طلا، سکه و ارز

جدیدترین ها