مدیر کسبوکار توزیع داروی دیجیکالا در گفتگوی اختصاصی با دیجیاتو اعلام کرد: آغاز رسمی دارورسانی آنلاین با تمرکز بر عدالت و شفافیت

دیجیکالا فعالیت در زمینه توزیع آنلاین دارو را آغاز کرده است.
محمدرضا طاهری، مدیر کسبوکار داروی دیجیکالا، در گفتگوی ویدئویی اختصاصی با دیجیاتو، این خبر را اعلام کرد و گفت: «دیجیکالا از مردادماه سال گذشته بررسی ورود به حوزه توزیع آنلاین دارو را آغاز کرد و پس از آماده شدن نرمافزار و تستهای درون شرکت، امروز به ۳۰ درصد از کاربران روی اپلیکیشن دیجیکالا دسترسی به این سرویس داده شده است.»
ویدئوی مصاحبه دیجیاتو با مدیر کسبوکار داروی دیجیکالا را ببینید:
طاهری با بیان اینکه عرضه این سرویس از تهران شروع شده، اعلام کرد که طبق برنامه، قرار است تا اواسط تیرماه، دسترسی به سرویس دارورسانی آنلاین برای تمامی کاربران اپلیکیشن دیجیکالا فراهم شود.
به اعتقاد او، دیجیکالا با توجه به گستره فعالیت و برخورداری از حجم بالای کاربران، میتواند در برقراری عدالت جغرافیایی در دسترسی به دارو، ایجاد شفافیت قیمتی و همچنین توسعه بازار و کمک به اقتصاد داروخانهها نقشآفرینی کند.
طاهری درباره انگیزه دیجیکالا از ورود به حوزه دارو و مزیت این فعالیت برای صنعت دارو گفت: «دیجیکالا سالهاست در فروش محصولات داروخانهای فعالیت دارد، اما حوزه دارو بهدلیل حساسیت بالا، نیازمند بستری امن و شفاف بود. ورود ما زمانی محقق شد که حداقلهای شفافیت در این صنعت فراهم شد.»
او افزود: «از سال گذشته و پس از رایزنیهای جدی بین وزارت بهداشت و وزارت ارتباطات، تیم تخصصی ما بهطور مستمر در جلسات مرتبط حضور داشته و تمام تلاش خود را برای همراهی با ضوابط آینده انجام دادهایم. حوزه سلامت برای دیجیکالا جنبه تجاری صرف ندارد؛ هیئت مدیره و مدیرعامل تأکید ویژهای بر دقت در این زمینه دارند. ما در تیم خود از مشاوران داروساز بهره میبریم، قراردادهایمان با داروخانهها منطبق بر استانداردهای نظارتی است و در طراحی سیستمها از متخصصان این حوزه استفاده کردهایم. ورود پلتفرمهای آنلاین نه تنها باعث بینظمی نمیشود، بلکه با ایجاد شفافیت قیمت، امکان امتیازدهی و نظارت کیفی، مکانیسمهای کنترلی را تقویت میکند.»
طاهری درباره شکل همکاری با داروخانهها نیز توضیح داد: «قراردادهای ما با داروخانهها کاملاً غیرانحصاری و شفاف است. دیجیکالا همواره به رشد کسبوکارهای خرد کمک کرده و در حوزه دارو نیز همین روند را دنبال میکند.»
او ادامه داد: «صاحبان داروخانهها به راهحلهای نوآورانه برای توسعه اقتصادی نیاز دارند. پلتفرم آنلاین با توزیع عادلانهتر نسخهها و ایجاد فضای رقابتی مبتنی بر کیفیت، به اقتصاد داروخانهها کمک میکنند.»