بیوگرافی سحر هاشمی زن ایرانی که یک جهان را عاشق قهوه کرد!!

بیوگرافی سحر هاشمی کارآفرین زن ایرانی
در این صفحه از دلگرم در مورد سحر هاشمی کارافرین ,نویسنده, سخنران ,نیکوکار مقیم انگلستان خواهید خواند.
سحر هاشمی بنیانگذار کافی شاپ های زنجیره ای
در بین ایرانی های تاثیرگذار در صنعت غذا و نوشیدنی دنیا، یک نام درخشان حداقل برای مردم داخل کشورمان کم تر شناخته شده است.
سحرهاشمی، بنیان گذار کافی شاپ های زنجیره ای «کافی ریپابلیک» و برند شکلات و شیرینی بدون شکر با نام «اسکینی کندی» در انگلیس، یکی از زنان موفق در عرصه تجارت است. ثروت او حدود ۳۵ میلیون دلار تخمین زده می شود.
سحر هاشمی در سال 1967 به دنیا آمده و در بریتانیا بزرگ شده است . او فارغ التحصیل رشته حقوق از دانشگاه بریستول است .
قصه موفقیت
سحر هاشمی پس از فارغ التحصیلی توانست به عنوان وکیل مشغول به کار شود. هاشمی ناگهان در سال۱۳۷۳خورشیدی پدرش را از دست داد؛ اتفاقی که شروع روزهای مهم در زندگی او بود. پس از این اتفاق، سحر هاشمی تصمیم گرفت مدتی به آرژانتین سفر کند. او در این سفر قصد داشت ضمن فراگیری زبان اسپانیایی، در آرژانتین به کار هم بپردازد.او پس از مدتی حضور در آرژانتین به انگلیس بازگشت و مدتی به دنبال کار بود. این بانوی موفق در خلال تلاش برای پیدا کردن کار مناسب، برای دیدار با برادرش عازم نیویورک شد. در نیویورک اتفاقی جالب برای هاشمی رخ داد؛ اتفاقی که مسیر زندگی اش را دستخوش تغییر اساسی کرد.
روزی در آرژانتین ، خانم هاشمی با برادرش در کافی شاپ نشسته بود و منتظر آماده شدن قهوه خود بود . بوی قهوه سراسر کافی شاپ را پر کرده و این پرسش ذهن او را مشغول ساخته بود که ” چرا بوی چنین قهوه ای در کافی شاپ های انگلستان نمی پیچد ؟ ” پاسخ این پرسش به ایده تاسیس یک کافی شاپ در انگلستان رسید . این بانوی سخت کوش و نو آور ، به سراغ موسسات و نهادهای مختلف رفت و بودجه مورد نیاز را برای اجرای این ایده به دست آورد . او در سال 1995 میلادی با کمکی که از وزارت صنعت و تجارت انگلستان به دست آورد ، کافی شاپ خود به نام کافه ریپابلیک را در لندن راه اندازی کرد که به یکی معروف ترین برند ها با 129 شعبه و 30 میلیون دلار درآمد سالیانه تبدیل شد .
کافی شاپ ریپابلیک
کافی شاپ های ریپابلیک به صورت زنجیره ای از کافی شاپ ها در بریتانیا شروع شدند و به طور سریع در دیگر کشور ها نیز توسعه یافتند. طراحی مدرن ، فضاهای آرامش بخش و خلاقانه ، محصولات با کیفیت و توجه به جنبه های اجتماعی و محیطی از جمله ویژگی های برجسته کافی شاپ های ریپابلیک هستند . این کافی شاپ ها اغلب با استفاده از قهوه های تخصصی و انواع دیگر نوشیدنی ها ، شیرینی ها و غذاهای سالم و با کیفیت خدماتی عالی به مشتریان خود ارائه می دهند .
شعار تبلیغاتی کافه ریپابلیک
از آن زمان به بعد ، ریپابلیک به عنوان یک برند معروف و محبوب در صنعت کافی شاپ شناخته شده است و شعار آن «ما عاشق قهوه هستیم، شما هم باید عاشق شوید» است. با ادامه توسعه و رشد ، کافی شاپ های ریپابلیک در کشورهای مختلف جهان به عنوان مقصدی برای علاقه مندان به قهوه و نوشیدنی های با کیفیت شناخته شده اند .
شیرینی بدون قند
سحر هاشمی پس از تأسیس کافه در سال ۲۰۰۵ اقدام به تولید شیرینی های بدون قند با شکلات کم چرب تحت عنوان اسکینی کندی نمود. دو سال بعد بیش از نیمی از سهام آن را به شرکت گلیستون فروخت و خود بر نگارش کتاب و ارائه مشاوره بازرگانی متمرکز شد.
نویسندگی اولین کتاب
در سال ۲۰۱۰ سحر هاشمی اولین کتاب خود با عنوان روشن شده را منتشر کرد. در این کتاب به ۸ عادتی اشاره می کند که می تواند یک کارمند را به سمت کارآفرینی ببرد. پس از آن او به عنوان سخنران در گردهمایی های اقتصادی نیز حضور پیدا کرد. کتاب «هرکسی می تواند انجامش دهد» را در سال ۲۰۱۱ منتشر کرد و بخشی از عواید این کتاب پرفروش را به کارهای خیریه اختصاص داد. دیگر کتاب هاشمی برای همیشه ایجادش کن است.
عناوین و افتخارات
- بنیانگذار Skinny Candy(برند شکلات های بدون شکر و رژیمی)
- از بنیانگذاران Coffee Republic(اولین فروشگاه قهوه زنجیره ای در انگلستان با بیش از ۱۱۰ شعبه و ارزشی بالغ بر ۳۰ میلیون دلار)
- نویسنده کتاب Anyone Can Do It درخصوص موفقیت کارافرینی خودش که به ۶ زبان ترجمه شد و پس از کتاب ریچارد برانسون پرفروش ترین کتاب کارافرینی محسوب می شود.
- نویسنده کتاب Swiched On درخصوص قدرت فردی و کارافرینی که نامزد مجله Director بعنوان یکی از ۱۰ متفکر برتر در کنار بزرگانی چون سر تیم برنر و سر جاناتان ایو
- نویسنده کتاب Start Up Forever درخصوص فرهنگ کارافرینی و تجربه شخصی هاشمی درخصوص کار با شرکت های بزرگ که پرفروش ترین کتاب ماه کسب و کار Financial Times شناخته شد.
- عضو هیات مدیره موسسه Scale Up و British Fashion Council Fashion Trust
- دارنده OBE نشان امپراطوری بریتانیا به پاس خدمات ارزنده به اقتصاد انگلستان و کمک به خیریه ها
- برنده جایزه رهبر جوان جهان در مجمع جهانی اقتصاد World Economic Forum
- برنده جایزه یکی از ۳۵ زن زیر ۳۵ سال موفق در کسب و کارهای بریتانیا توسط Management Today
- منتخب Independent on sunday بعنوان یکی از ۲۰ زن قدرتمند در بریتانیا
- منتخب لیست Maseratti 100 و لیست ۱۰۰ نفر فرد تاثیرگذار درمیان نیکوکاران , سرمایه گذاران , اساتید و مشاوران که از نسل بعدی استعدادهای کسب و کار حمایت می کنند.
- فارغ التحصیل رشته حقوق از دانشگاه Briston
- سخنران The Prince Trust , Institue Of Directors Womens Summit , Wall Street Journal Europe Summit , کنگره جهانی IAA و فروم رهبری جهانی مالزی
توصیه های سحر هاشمی برای شروع کارآفرینی
از دیدگاه سحر هاشمی کارآفرینی آزمون و خطاست. باید در این مسیر راه های زیادی را امتحان کنید تا به نتیجه دلخواه برسید. برای کارآفرین شدن ابتدا باید عاشق کار خود باشید و بعد در مورد آن کار در بازار تحقیق فراوان انجام دهید. در مرحله سوم طرح تجاری بنویسید و در آخر به دنبال تهیه سرمایه باشید. اکنون وقت اجرایی نمودن ایده است. وقتی کار خود را شروع می کنید، به مرور زمان اعتماد به نفس لازم را به دست می آورید و شاهد پیشرفت های خود خواهید بود. پس تعلل را کنار بگذارید و ایده های خود را اجرایی نمایید.