اجرای طرح شمیم در راستای توسعه عدالت آموزشی و کیفیت بخشی
مصطفی آذرکیش معاون متوسطه وزارت آموزش وپرورش در جلسه توسعه عدالت آموزشی که در سالن جلسات وزارتخانه با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، با تشریح ابعاد گوناگون طرح شمیم در راستای توسعه عدالت آموزشی و کیفیت بخشی به کلاس های درس، گفت: این طرح یک فرآیند هدفمند است که با ایجاد شبکههای منسجم یادگیری از سطح کشور تا منطقه، دبیران توانمند در گروههای درسی مختلف ضمن ارتقای هرچه بیشتر توانمندیها و صلاحیتهای حرفهای، به صورت بالینی و مستمر به آموزش و توانمندسازی برخی معلمان (با اولویت نومعلمان) می پردازد.
معاون وزیر آموزش و پرورش، افزود: از مهم ترین اهداف این طرح، ارتقای مهارتهای حرفهای جهت تدریس اثربخش و کارایی هرچه بیشتر در کلاس درس است.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی به اهداف این طرح اشاره کرد و ادامه داد:رشد و پرورش نیروی انسانی، ارتقای مهارتهای حرفهای، مدیریت دانش و شبکه سازی و ... از مهمترین اهداف این طرح است.
آذرکیش تصریح کرد: در همین راستا با برگزاری نشستها و کارگاههای آموزشی، تخصصی و مهارتی به توانمندسازی معلمان پرداخته میشود.
معاون وزیر آموز ش و پرورش، با اشاره به اینکه دبیرخانه کشوری برای طرح شمیم ایجاد شده است، گفت: آموزش و توانمندسازی سرگروههای آموزشی استانها، طراحی و تدوین محصولات آموزشي و توجيهي ويژه سرگروههای آموزشی استانها، پاسخگویی به سؤالات و مشکلات علمی و حمایت و پشتیبانی از سرگروههای آموزشی استانها، نظارت دقیق بر عملکرد سرگروههای استانی وأخذ گزارش مسائل و چالشهای آموزشی جمعبندی شده از سوی سرگروههای استانی از مهم ترین اقدامات این دبیرخانه خواهد بود.
وی افزود: یکی از مهمترین محورهای موفقیت این برنامه، انتخاب راهبرانی است که با مسئولیت پذیری و تعهد شغلی، همکاری شایستهای با مجموعه کارشناسان و نومعلمان داشته باشند.
آذرکیش ضمن تشریح شاخصهای انتخاب راهبران گفت: به منظور رصد و پایش دائمی، سامانهای با عنوان شمیم راه اندازی شده است تا هم در ابعاد نظارتی و آموزشی فعالیت کند.
انتهای پیام/