نمایشگاه تخصصی کشاورزی و صنایع غذایی با استقبال گسترده فعالان صنعت، دانشجویان و عموم مردم همراه شد.

سی و دومین دوره نمایشگاه بین المللی صنایع کشاورزی، مواد غذایی، ماشین آلات و صنایع وابسته (ایران آگروفود ۱۴۰۴) که از ۲۹ اردیبهشت ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز شده، از نخستین روز برگزاری با استقبال چشمگیر بازدیدکنندگان از اقشار مختلف مواجه شده و فضایی پرنشاط، تخصصی و تعامل محور را رقم زده است.
در این رویداد بزرگ و معتبر که یکی از مهم ترین نمایشگاه های تخصصی کشور در حوزه کشاورزی و صنایع غذایی به شمار می رود، بیش از ۷۵۰ شرکت داخلی و ۱۳۸ شرکت خارجی از کشورهای مختلف از جمله آلمان، ایتالیا، ترکیه، چین، برزیل، هند، ازبکستان، روسیه و اسپانیا جدیدترین محصولات، فناوری ها، ماشین آلات و خدمات خود را در سه بخش اصلی «ایران فود»، «ایران فودتک» و «ایران آگرو» ارائه کرده اند.
حضور پررنگ مخاطبان عمومی، متخصصان، فعالان اقتصادی، دانشجویان، اساتید دانشگاه و کارشناسان صنعت در سالن های مختلف نمایشگاه، جلوه ای کم نظیر از پیوند صنعت، دانشگاه و بازار را به نمایش گذاشته است. گروه های متنوعی از بازدیدکنندگان از شهرهای مختلف کشور برای بازدید هدفمند از غرفه ها، آشنایی با فناوری های نوین، مشارکت در نشست های تخصصی و ایجاد ارتباط با شرکت ها به تهران آمده اند.
سالن های این رویداد نمایشگاهی به معرفی محصولات و خدمات متنوعی از جمله صنایع غذایی، نوشیدنی ها، فرآورده های پروتئینی، نهاده های کشاورزی، ماشین آلات تولید و بسته بندی اختصاص یافته اند و در تمامی ساعات برگزاری، شاهد حضور پرتعداد بازدیدکنندگان و شکل گیری گفت و گوهای فنی و تجاری میان عرضه کنندگان و متقاضیان هستند.
در این دوره، حضور تشکل ها و انجمن های تخصصی از جمله انجمن ملی خرمای ایران، انجمن ارگانیک، و همچنین پاویون شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی، نقش مهمی در افزایش جذابیت و عمق محتوایی نمایشگاه ایفا کرده است.
نشست های تخصصی، کارگاه ها، جلسات B2B و مذاکرات تجاری با هدف انتقال تجربه، افزایش همکاری های بین بخشی و تقویت زیرساخت های صادرات غیرنفتی از دیگر بخش های مهم این رویداد به شمار می رود. استقبال گسترده و پرشور مخاطبان از این بخش ها نشان دهنده نیاز و علاقه جدی صنعت کشور به تبادل دانش، شبکه سازی و بهره مندی از ظرفیت های داخلی و بین المللی است.
نمایشگاه ایران آگروفود تا اول خرداد ادامه دارد و انتظار می رود در روزهای آینده نیز بر شمار بازدیدکنندگان و کیفیت تعاملات شکل گرفته در این بستر تخصصی افزوده شود.