حل مسئله بیش از ۲۰ هزار مدرسه تخریبی به عزم ملی نیاز دارد

برنا - گروه اجتماعی؛ رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: حل مسئله بیش از ۲۰ هزار مدرسه تخریبی، ۱۲ هزار مدرسه دارای تراکم بالا و ۲۶ هزار کلاس نیمهتمام در کشور کار کمی نیست و قطعا رفع این چالشها نیازمند عزم ملی و مشارکت گسترده مردمی است.
حمیدرضا خانمحمدی رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در نشست مدیران کل نوسازی مدارس سراسر کشور که در روز شنبه 27 اردیبهشت جاری برگزار شد با تأکید بر نقشآفرینی همافزا و هدفمند مدیران کل آموزشوپرورش و نوسازی مدارس استانها در اجرای طرح نهضت توسعه عدالت در فضاها و تجهیزات آموزشی و پرورشی با مشارکت مردم، خواستار عبور از الگوهای سنتی و تمرکز بر روشهای نوآورانه شد.
براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان نوسازی مدارس کشور، وی با اشاره به اینکه با فرمولها و الگوهای قبلی تغییری در میزان و کیفیت عملکرد ایجاد نمیشود، گفت: برای دستیابی به تحول واقعی در فضای آموزشی کشور، نیازمند آمادهسازی ذهنی، تغییر آرایش سازمانی و بازتعریف نقشها هستیم.
خانمحمدی همچنین به وضعیت نظام مسائل مدارس کشور اشاره کرد و افزود: حل مسئله بیش از ۲۰ هزار مدرسه تخریبی، ۱۲ هزار مدرسه دارای تراکم بالا و ۲۶ هزار کلاس نیمهتمام در کشور کار کمی نیست و قطعا رفع این چالشها نیازمند عزم ملی و مشارکت گسترده مردمی است.
رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور، پویش همه با هم خانوادگی مدرسه میسازیم را فرصتی مغتنم برای نقشآفرینی انجمنهای اولیا و مربیان دانست و تأکید کرد: باید تلاش شود هر انجمن، در ساخت یا تجهیز یک مدرسه سهیم باشد.
وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید گفت: در اول مهر جاری، باید موضوعات مربوط به بهسازی و شادابسازی مدارس (طرح شهید عجمیان)، تأمین تجهیزات آموزشی و رفع ایرادات سامانههای گرمایشی و سرمایشی بهطور کامل در دستور کار استان ها باشد.
وی به رونمایی و بهرهبرداری از سامانه پروژههای نهضت توسعه عدالت در فضاها و تجهیزات آموزشی و پرورشی اشاره کرد و گفت: این سامانه بهعنوان نقشه راه پروژههای ملی و استانی، بستر شفافسازی، نظارت و مشارکت همگانی را فراهم میکند.
معاون وزیر آموزشوپرورش در پایان، تراکم و سرانه فضای آموزشی را مکمل یکدیگر دانست و بر تنوعبخشی به منابع مالی، استفاده از ردیفهای ملی و بهرهگیری از مسئولیت اجتماعی کارخانجات، صنایع و شرکتها در کنار حمایت خیرین نیک اندیش مدرسهساز تأکید کرد.
انتهای پیام/