انتخاب مدیران شهرستانی آموزش و پرورش با شاخص ارتقای وضعیت موجود

به گزارش خبرگزاری برنا؛ محمدعلی طالبی امروز شنبه ۱۳ اردیبهشت ماه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با تبریک روز معلم و با اشاره به گزارش اداره کل آموزش و پرورش استان از وضعیت آموزشی دوره دوم متوسطه نظری و پایین بودن میانگین نمره امتحانات نهایی در استان گفت: نباید از ارائه گزارشهایی که نقاط ضعف ما را نشان میدهد پرهیز کنیم. مقدمه تغییر وضع موجود پذیرش واقعیتهاست و تا وقتی که ما بر واقعیتها پرده بپوشیم امکان تحول در عرصه عمل وجود ندارد.
طالبی به راهبردهای مدنظر سند تحرکبخشی به توسعه استان "کرمان برفراز" در حوزه آموزش و پرورش از جمله عدالت آموزشی پرداخت و تصریح کرد: عدالت اولین نکته در بسیاری از شاخصهای توسعهای است و این مسئله در آموزش و پرورش نیز صدق میکند و در همین راستا نیز باید فضایی فراهم شود که همه نقاط استان احساس کنند از شرایط یکسانی نسبت به هم برخوردار هستند.
استاندار کرمان، توانمندسازی معلمان و مدیران حوزه آموزش و پرورش، ارتقای کیفیت یادگیری و نتایج تحصیلی و همسویی آموزش با نیازهای توسعهای استان را مورد اشاره قرار داد و افزود: در بعضی از مناطق استان باید هنرستانهای فنی حرفهای با رشتههای مرتبط با کشاورزی و دامپروری داشته باشیم و در بعضی از نقاط هنرستانهای صنعتی که بتوانیم نیروی مورد نیاز خودمان را تربیت کنیم.
طالبی، تقویت مشارکت اجتماعی در آموزش و پرورش را از جمله راهبردهای سند تحرکبخشی استان در حوزه آموزش و پرورش بیان کرد و گفت: حضور خیران از مدرسهسازی تا طرحهایی برای ارتقای کیفیت آموزشی و هوشمندسازی باید مدنظر قرار گیرد.
استاندار کرمان ابراز داشت: امروز وضعیت آموزش و پرورش به گونهای است که همه ظرفیتهای دولتی و غیردولتی را باید به خدمت بگیریم و از این جهت نیازمند طرح ویژه و مدون هستیم که بتواند توجیه لازم را برای بخش دولتی و خصوصی داشته و مسئولیت همه ارکان از جمله معلم، مدیر آموزش و پرورش شهرستان، خانواده و دستگاهها در آن دیده شود.
طالبی گفت: در شرایطی که خیلی از دوستان برای قبول مسئولیت آموزش و پرورش شهرستانها سر و دست میشکنند، چه تعهدی نسبت به ارتقای کیفیت آموزشی میتوانند بدهند و چه برنامهای برای آن دارند و آیا اساسا در انتخاب مدیران شهرستانی به این موارد توجه میشود.
استاندار کرمان خطاب به مدیرکل آموزش و پرورش تصریح کرد: با توجه به آنالیزی که از وضعیت شهرستانها دارید، باید مدیران شهرستانی را متهد کنید که وضعیت موجود را به نقطه مشخصی ارتقاء دهند.
مقام عالی دولت در استان کرمان بیان کرد: در طرح آموزش و پرورش برای ارتقای وضعیت آموزشی استان باید به نکاتی همچون وظایف خانوادهها و راهبردهایی که میتوانند از طریق انجمنهای اولیا و مربیان دنبال شود، مدنظر قرار گیرد ضمن آنکه مسئولیتهایی که دستگاههای دولتی و بخش خصوصی در این راستا میتوانند به عهده گیرند؛ مورد توجه داشت.
طالبی تاکید کرد: برای تدوین طرح ارتقای نمرات نهاییدانش آموزان دغدغه اعتبار نداشته باشید و هر آنچه را که فکر میکنید میتواند به تعهد شما برای ارتقای ۲ و نیم نمره میانگین معدل دانشآموزان استان در سه سال آینده کمک کند را در طرح بیاورید و ما از ظرفیت اعتبارات دولتی و خصوصی استفاده میکنیم که این اتفاق مبارک در استان بیفتد.
انتهای پیام