نگاهی به مجادله این روزهای دیجیپی و اسنپپی

«اسنپپی» معتقد است همکاری با ۲هزار فروشگاه آنلاین از میان ۲۷۰هزار فروشگاه آنلاین دارای اینماد، نمایانگر تسلط این شرکت بر بازار نیست.
برترینها: «اسنپپی» معتقد است همکاری با ۲هزار فروشگاه آنلاین از میان ۲۷۰هزار فروشگاه آنلاین دارای اینماد، نمایانگر تسلط این شرکت بر بازار نیست. دیجیپی نیز در بیانیهای با رد این موضوع، اسنپپی را متهم به توجیه انحصارطلبی دانسته است.
به نظر میرسد علیرغم اتهاماتی که به اسنپپی در موضوع تسلط بر بازار وارد شده است، در واقع این دیجیپی است که با دسترسی «انحصاری» به دیجیکالا که ۵۰درصد تجارت الکترونیک ایران را در اختیار دارد در جایگاه تسلط بر بازار خردهفروشی آنلاین قرار دارد.
سوالی که مطرح شده این است؛ آیا «اسنپپی» میتواند کنار «دیجیپی»، به عنوان سرویسدهنده به کاربرانِ «دیجیکالا» همکاری کند؟ پاسخ به احتمال قوی «منفی» است.
به نظر میرسد با توجه به سهم ناچیز اسنپپی از همکاری با فروشگاههای آنلاین و ساختار رقابتی بازار، امکان تجدیدنظر در رأی وجود دارد. تصمیم نهایی میتواند تأثیر زیادی بر آینده بازار خدمات اعتباری و فضای نوآوری در فینتکها بگذارد.