رضوان حکیمزاده روز شنبه در گفتوگو با خبرنگار گروه جامعه ایرنا درباره چگونگی افزایش انگیزه معلمان، اظهار کرد: برخی از اقدامات لازم، مربوط به بهبود شرایط کاری معلمان است که این وظیفه بر عهده دستگاههای آموزش و پرورش و سایر نهادهایی است که میتوانند در ایجاد شرایط کاری بهتر برای معلمان نقش داشته باشند.
وی افزود: اما واقعیت این است که معلمان ما نشان دادهاند که لزوماً منتظر تحول اساسی در شرایط نیستند؛ بلکه بهترین توان و تلاش خود را به کار میبندند تا بتوانند نتایج خوبی خلق کنند.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: حتی در همین شرایط موجود، با وجود اینکه جبران زحمات و خدمات آنها قابل مقایسه با بسیاری از دستگاههای دیگر نیست اما تمام تلاششان این است که بتوانند کلاسهای درس را اداره کنند و بهترین نتایج را به دست آورند.
حکیم زاده با تاکید بر اینکه جامعه باید قدردان معلمان باشد، گفت: همه کسانی که امروز مسئولیتی دارند، از جمله خود من و دیگران، محصول کار معلمان ابتدایی هستیم، بسیار خوب است که نماد این قدردانی در تصمیماتی که مسئولان اتخاذ میکنند دیده شود؛ تصمیماتی که بتواند برای معلمان مفید و اثربخش باشد.
وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مواردی که شاید کمتر مورد توجه قرار گرفته، این است که اگر معلمان ما بتوانند در دورههای توانمندسازی شرکت کنند و این دورهها مطابق نیازهای واقعی آنها طراحی شده باشد، برایشان سودمند خواهد بود.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مشارکت معلمان در ایجاد تغییرات و تحولات اهمیت زیادی دارد؛ گفت: در این راستا اکنون در طرح اصلاح روشهای آموزش و تحول محیطهای یادگیری این مشارکت از معلمان را دنبال میکنیم.
به گزارش ایرنا، ۱۲ اردیبهشت که سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری است، روز معلم نام گرفته و ۱۲ تا ۱۸ اردیبهشت هم هفته بزرگداشت مقام معلم است.
روز شمار گرامیداشت هفته معلم در سال جاری اعلام شده که براساس آن، جمعه ۱۲ اردیبهشت، معلم، سرشار از اندیشه مطهر، شنبه ۱۳ اردیبهشت، معلم، نقطه طلوع مهر و دانایی، یکشنبه ۱۴ اردیبهشت، معلم، محور وفاق و همدلی، دوشنبه ۱۵ اردیبهشت، معلم، نماد فرهنگ و هویت، سه شنبه ۱۶ اردیبهشت، معلم، محرک خلاقیت و نوآوری، چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت، معلم، معمار تمدن آینده و پنجشنبه ۱۸ اردیبهشت نیز معلم، راوی عشق و ایثار نامگذاری شده است.