یکی از شاخص‌های سرآمدشدن دانشگاه‌ها تناسب آموزش با شغل است

یکی از شاخص‌های سرآمدشدن دانشگاه‌ها تناسب آموزش با شغل است

 تهران- ایرنا- سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه باید پیوستگی خوبی بین آموزش، صنعت و شغل ایجاد شود، گفت: یکی از شاخص‌های سرآمدشدن دانشگاه‌ها تناسب میان آموزش با شغل است.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار علمی ایرنا، فاطمه مهاجرانی در اجلاس روسای دانشکده و آموزشکده‌های دانشگاه ملی مهارت ضمن تسلیت به مردم بندر شهیدرجایی اظهار داشت: وقتی دانشگاه ملی مهارت از فنی و حرفه ای تغییر نام می دهد، باید در ابتدا با مهارت های شغلی آشنا شود.

وی افزود: توجه به اقلیم مناطق جزء برنامه های مهمی است که دانشگاه ملی مهارت باید به آن توجه کند.

مهاجرانی اضافه کرد: اگر انسان بیاموزد که باید یاد بگیرد در تمام مشاغل موفق خواهد شد. همچنین، یاد دادن عطش دانستن به دانشجو یکی از موضوعات بسیار مهم است، موضوعی که در دانشگاه های ما اتفاق نمی افتد.

وی یادآورشد: باید به مهارت های نرم توجه شود، انسانی که خود را علامه دهر بنامد به هیچ عنوان موفق نمی شود.

سخنگوی دولت بیان داشت: کسی می تواند ارزش مدار باشد که از درون ارزش خود را بشناسد، آدم کارآفرین کسی است که ابتدا به اندازه کافی از خود خالی شده است.

مهاجرانی با بیان اینکه باید انسان هایی تربیت کنیم که انسانیت داشته باشند؛ اضافه کرد: تفکر خلاق مساله بسیار مهم در بین دانشجویان برای نقش آفرینی مؤثر در صنعت است و از آنجایی که همه انسان ها خلاقانه نمی توانند بیندیشند؛ بنابراین باید پرورش خلاقانه را آموزش داد.

چرخه اقتصادی جوامع را نیروهای مهارتی به گردش درمی‌آورند

رئیس دانشگاه ملی مهارت نیز در این مراسم با اشاره به نقش آموزش های مهارتی گفت: آموزش مهارتی نقش برجسته‌ ای در رشد و توسعه جوامع دارد.غلامرضا زمانی با تاکید بر اینکه چرخه اقتصادی جوامع را نیروهای مهارتی به گردش در می آورند، اظهار داشت: من به مسئولان نظام‌ تبریک می‌گویم که در برنامه هفتم پیشرفت منابع زیادی به آموزش مهارتی اختصاص داده اند.

رئیس دانشگاه ملی مهارت یادآورشد: آموزش مهارتی مسیری است که موجب افزایش اشتغال و کاهش بیکاری جامعه خواهد شد.

زمانی با اشاره به اینکه براساس برنامه هفتم هنرستان ها باید ۵۰ درصد دانش آموزان متوسطه را در خود جای داده باشند، تاکید کرد: آموزش های مهارتی یک‌مسیر کوتاه برای رسیدن به اشتغال است.

وی با تاکید بر این نکته که دانشگاه ملی مهارت جنبه های بسیار مثبتی دارد که باید به آن بپردازیم، گفت: دانشگاه ملی مهارت دارای ۱۸۳ دانشکده و به عبارتی ۲۰۰ دانشکده است زیرا ۱۷ دانشکده آن به صورت دو جنسیتی فعالیت می کند.

رئیس دانشگاه ملی مهارت افزود: این دانشگاه ۱۹۰ هزار دانشجو دارد و برای سال آینده در مجموع ۲۲۰ هزار دانشجو پیش بینی شده است. این دانشگاه همچنین ۳ هزار و ۱۰۰ کارگاه آموزش - مهارتی فعال دارد.

اجلاس روسای دانشکده ها و آموزشکده های دانشگاه ملی مهارت صبح امروز سه شنبه در دانشکده دختران شریعتی دانشکاه ملی و مهارت برگزار شد.

 

 منبع خبر