شاسی بلند چینی زیر یک میلیارد؟ ام وی ام X۳۳ حدود ۷۰۰ میلیون!

  شاسی بلند چینی زیر یک میلیارد؟ ام وی ام X۳۳ حدود ۷۰۰ میلیون!

  اگر به دنبال خرید شاسی بلند چینی با بودجه زیر یک میلیارد تومان هستید، بازار خودروهای کارکرده می‌تواند گزینه‌های جذابی پیش روی شما قرار دهد.

 شاسی بلند چینی زیر یک میلیارد؟ ام وی ام X33 حدود 700 میلیون!
به گزارش فرتاک نیوز،

برای کسانی که تمایل به خرید شاسی بلندهای چینی با قیمت کمتر از یک میلیارد تومان دارند، بازار خودروهای دست دوم می‌تواند انتخاب‌های متنوعی ارائه دهد.

بر اساس بررسی قیمت‌های موجود در بازار، یک دستگاه ام وی ام X33 مدل 1395 که بدون رنگ بوده و 105 هزار کیلومتر کارکرد داشته باشد، در حدود 700 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

همچنین، مدل دیگری از شاسی بلندهای چینی، یعنی لیفان X60 اتوماتیک مدل 1394 با وضعیت بدون رنگ و 122 هزار کیلومتر کارکرد، با قیمت 615 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

برای اطلاع از قیمت‌های بیشتر شاسی بلندهای چینی کارکرده زیر یک میلیارد تومان در اردیبهشت 1404، جدول زیر را ملاحظه فرمایید.

قیمت شاسی بلندهای چینی زیر ۱ میلیارد - اردیبهشت ۱۴۰۴

برند مدل (سال) رنگ/وضعیت بدنه کارکرد(کیلومتر) قیمت(تومان)
ام وی ام X۲۲ اتوماتیک اسپرت اکسلنت ۱۳۹۸ سفید/بدون رنگ ۳۵,۰۰۰ ۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X۳۳ دنده ای ۱۳۹۵ سفید/بدون رنگ ۱۰۵,۰۰۰ ۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
لیفان X۶۰ اتوماتیک ۱۳۹۴ مشکی/بدون رنگ ۱۲۲,۰۰۰ ۶۱۵,۰۰۰,۰۰۰
لیفان X۵۰ اتوماتیک ۱۳۹۵ مشکی/بدون رنگ ۴۹,۰۰۰ ۶۵۰,۰۰۰,۰۰۰
جک جی ۵ اتوماتیک ۱۳۹۶ سفید/یک لکه رنگ ۱۷۸,۰۰۰ ۸۳۵,۰۰۰,۰۰۰
سوزوکی گراند ویتارا (مونتاژ) اتوماتیک ۱۳۸۶ نقره ای/چند لکه رنگ ۲۵۰,۰۰۰ ۹۲۵,۰۰۰,۰۰۰

مقایسه ویتارا با رونیز

پیشرانه رونیز همانند خودرو پیکاپ، یک نمونه بنزینی تنفس طبیعی ۲.۴ لیتری ۱۶ سوپاپ نسبتا قدیمی است که می‌تواند قدرتی برابر با ۱۶۰ اسب بخار در دور ۵۶۰۰ و گشتاوری معادل با ۲۱۰ نیوتون.متر در دور ۳۶۰۰ تولید کند که برای وزن ۱۷۷۰ کیلوگرمی آن چندان کافی به نظر نمی‌رسد. خوشبختانه این خودرو با گیربکس ۵ سرعت دستی با ضرایب تقسیم شده مناسب و ضریب نهایی دیفرانسیل بسیار خوب روانه بازار شد. از این رو اگر با رونیز (یا پیکاپ) در دور صحیح و با انتخاب مناسب‌ترین ضریب دنده رانندگی کنید، بیشتر مواقع از عملکرد آن راضی خواهید بود.

ویتارا اما در زمان عرضه در دو نسخه ۲.۰ . ۲.۴ لیتری هر دور مجهز به گیربکس ۴ سرعت اتوماتیک یا ۵ سرعت دستی روانه بازار ایران شد که برای مقایسه عادلانه و برابر، پیشرانه ۲.۴ لیتری و گیربکس ۵ سرعت دستی (درست همانند رونیز) برای ویتارا در نظر گرفته شده است. این پیشرانه از ویژگی‌های مشابه با پشرانه رونیز بهره می‌گیرد با این تفاوت که پیشرانه ویتارا می‌تواند برابر با ۱۷۰ اسب بخار قدرت در دور ۶۰۰۰ و گشتاور ۲۳۰ نیوتون.متر در دور ۳۸۰۰ به تولید برساند. این درحالی است که وزن ویتارا تنها برابر با ۱۵۵۰ کیلوگرم است.

رونیز با داشتن وزن بیشتر و بهره‌گیری از موتوری قدیمی‌تر، می‌تواند در حدود ۱۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد و میزان مصرف متوسط سوخت برابر ۱۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر از خود بر جای بگذارد. پیشرانه ویتارا اندکی پرنفس‌تر است اما مهم‌ترین ویژگی در این خودرو داشتن وزن کمتر است که آن را قادر می‌سازد در حدود ۱۲ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد و مصرف سوخت متوسطی برابر با ۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر از خود برجای بگذارد.

 

 منبع خبر